måndag 30 mars 2009

Ärtsoppa o änänäs

Lämnade bort ungen på söndagen till moffa o sen umgicks jag med momma. Mitt förra inlägg vart värre framåt kvällen, jag vart hysteriskt ARG o tappade befattning o började storgråta. Ringde pappa o stortjöt o ville därifrån, han undrade om vad 17 som hade hänt när jag grät så mycket o knappt fick fram ett -hej.
Han hämtade Bananis kl 9 på söndags morgon o sen kom mamma o vi åkte till henne o hon tog på sig promenadskorna o så gick vi ut o gick. Rensade tankarna o pratade. Vilken tur att jag har dem som kan avlasta min lilla "hemska" dotter (dock inte längre). Visst hon är 6 år o det är TROTS men ändå.. vill inte - kan inte.
Mammas o min dag var jätte mysig, vi åkte runt senare till Länna o shoppade på EKO, kollade på Mio på matter o fransgardiner.

Sen hem o åt lunch som bestod av ärtsoppa o 3.5 % öl mums. Det var ju såå komiskt, det var ju varmt som 17 den där soppan, å mamma åt runt om eller på ytan medans jag stoppade skeden i soppan. Det är klart att det är varmt där. Så HON berättar för mig hur jag ska äta soppan så att den inte ska vara så varm. Då brister jag ut i gapflabb, eftersom Bananis gör EXAKT som jag o jag beskriver EXAKT som mamma hur hon ska äta för att det inte ska vara så varmt.. Hhaaahahahha sådan dotter sådan mor!!
Kl 17.30 var det "familjemiddag" hos moffa o Barbapappa. Det var jätte trevligt o JÄTTE god mat, haxelbaxspotatis o fläskfile eller var det oxfile.. äsch inte vet jag men supergott var det. Dessert bestod av tigerkaka, som Barbapappa hade bakat SPECIELLT till mig o Bananis, men hela ligan gillade den så det vart inget kvar av den. Glass i stora lass, hallon o änänäs som dem säger i USA. Sen var det svart taxi hem med för många i bilen o gratis taxa..hahhahhahaa ;)..
Tack Mamma & Pappa för att NI finns där när jag behöver er.
Tack mina vänner att jag har ert stöd.

1 kommentar:

annapaana sa...

Änänääääs HAHAHHAHAHAAHA!
ps. skönt att det löste sig, men d gör det ju alltid!! Visst är det skönt att man har snälla föräldrar?? Uta dom skulle världen gå under!!Puss!!