måndag 9 mars 2009

Bo kväll

För en vecka sen skickade jag ett sms till min vän Bulle att hon skulle välja mellan BI eller BO! Tillbaks ringde hon o undrade??? -vaddå? Jag sa bara - Välj mellan Bi eller Bo? Bibibobobi ok jag tar BO. Tack sa jag o vi la på.

Lördag den 7/3 kl 16 kom Bulle hem hit till mig, jag hade fixat vin, cider o öl. Köpt brie, kex, crostider o ishavssallad o pinnar. Vi satte oss i köket o börja babbla o skratta o drack vin o hade det jätte trevligt. Kl 18.30 var vi på väg till Söder till Hornsgatan, första etappen var Bowlingen. Bara skorna är ju charmiga. Här delade vi på en 3.5 % så vi inte skulle bli såå onyktra ;) hahhaa.
Sen var det dax. Rännorna visst är det dem som man får poäng i?? För dit kom vi en HEL DEL, var det inte vänster sida o så stack klotet till höger. Tänk att på Wii då var jag ju skitbra, varför ska det vara så svårt på riktigt? Kanske för klotet är liiite tyngre än fjärrkontrollen hemma. Försökte ialf mig på att träffa dem där grejjerna som stod i grupp.. Jag tänkte att nu kommer Bulle slå skiten ur mig o visa hennes dolda talanger, men hmm hon körde i rännorna oxå hahhahhaa. Tur för mig. Jag tappade räkningen på hennes striker, hmm eller fick hon inga hihihi.. jag vet inte HUR många jag fick.. typ 3 tror jag. Vi hade ialf super kul, vi vart lika glada om vi fick ner alla utom 1 likasom om ngn fick ner alla. Det kallar jag vänskapligt spel.
Efter 3 serier, så var vi sjukt lika, men sen visade jag vart skåpet skulle stå o VANN med hela 9 poäng. hahhahha alltså en ganska jämn match, eftersom Bulle är en tävlingsmänniska så var HON inte NÖJD med resultatet...

Kl 20.30 hade jag bokat bord på Tabbouli på Tavastgatan som vi numera är portade ifrån. För nästa ggn dem hör antingen mitt el hennes namn så kommer dem komma ihåg oss som garvade o förde ett himla liv. Roligaste va nog när Bulle vräkte i sig en HEL kronärtskocka helt själv, jag tror att jag åt max 5 blad. Sen vräkte hon i sig, hennes tallrik såg ut som när man har kräftskiva o inte har kastat skalen. Hon geggade i skålen precis som det var nåt himla vattenbad för naglarna. Kletigt o servetten var säkert dyngsur. Hon började snacka med servitören att det var ju så himla gott.. Å han e ju inte den som e den, utan tom rekommenderar ett ställe där hon kan köpa kronärtskockan fast utan blad. Då ligger jag dubbelvikt på bordet o tårarna sprutar åt alla håll.
Å stackars servitören vet inte vad han har sagt för fel eller om det är fel på mig.
Till efterrätt ville Bulle så fint titta på desserten o visst ännu en gång ska jag vrida mig av garv, o servitören rekommenderar ännu en grej på libanesiska (givetvis), kaffe. Ni vet servisen som vi hade när vi var små i porslin, libaneserna måste ha sparat på dem för där kommer den minsta lilla kopp någonsin. Å starkt var det oxå, så nu kommer Bulle kunna vara ute läääänge...hahhaaa
Balveroutti kommer oxå på besök o säger hej, hon skulle vidare till Munchen bryggeriet, det var Carnival där. Jag hade ingen lust att dansa salsa eller att pynta 300 kr för att gå in där. Å det var väl tur det för när vi ätit på Tabbouli o skämt ut oss då gick vi vidare till EKEN. Mitt favvis ställe, el har varit, kanske är det igen.

Kl 22 var vi där o tog en drink o satte oss ganska långt in på stället mot hotellet. Sen började skön musik komma fr högtalarna o vi började dansa där ingen annan dansa. Publik jovars det hade vi hahhahaha. Sen när drinken var klar då var vi redo för dansgolvet o då dansade vi järnet. Svettigt o mycket folk. Vi dansade med alla möjliga. Vi satt kanske totalt i en 30 min sen var det dans för hela slanten. Vi kom hem kl 02.30 o hade haft världens sjukaste o roligaste kväll. Fast det får jag ju alltid med henne. Vi lika galna båda två.






Inga kommentarer: