söndag 15 mars 2009

söndag

Ehh jag är nog ensam om att tycka att inte LIDL hör hemma här. Jag vet att jag kommer gå in o handla där jag med, liksom alla andra Årsta bor, men ändå... Jag tycker den hör till förorten, inte vårt lilla Årsta...

Helgen annars har varit kind of booooring, ingen rush här inte. Igår gick vi först ut kl 17.30 när vi skulle på middag i Hornstull. Idag har vi varit på shopping med mormor. Hon bjöd på lunch o Bananis gick in på leksaksaffären o gick loss o berättade om ALLT som hon önskar sig till Påsk, födelsedag o julafton, typ hela affären. Sen efter shoppingen åkte vi hem. Inget besök i park, ingen promenad utan raka vägen hem.
Så inget speciellt hände i helgen. Förutom att vi vart bortbjudna igår av SussHake. Hon hade 2 andra där + 1 barn o vi. Hon bjöd på lax o rucculla (rockulla) sallad, o en citronkaka m grädde o vitt vin. Mums vad gott. Sen kollade vi på en "härlig" melodifestival, som inte var speciellt givande.. ja ja ja, en del människor brinner ju verkligen för det här.. Skönt att det är över en stund nu ialf.

Snart kommer jag somna, ska kolla på tv lite grann om jag inte somnar där förstås...

Inga kommentarer: