onsdag 11 mars 2009

Trots, NEEEJ!!!

Jag är ju en ensamstående morsa o ibland skulle jag gärna vilja ha en "pappa" här hemma I mitt hem, en som kan ta hand om mitt barn. Så slipper jag varenda eviga dag ta dessa konflikter. Jag är trött på att tjata på egentligen ALLT. Det kan vara hennes pyjamas, tallrik fr bordet, handduk när hon duschat, tvn, LÄGGA SIG, upp på morgonen, CHOOP CHOOP!!!!

Tänk om man kunde hyra en "Daddy" ist för "Nanny", otroligt skönt det hade varit. Oftast blir man ju så himla ledsen när hon bara gnäller. Ska ha o ha HELA tiden!! Vad har hänt? Hon var inte så här förut, ni menar att hon börjar komma i trots IGEN????
NEEEEEEEEEEEJJJJ... vill inte, kan inte, får inte.
Fast jag har ju morfar på tisdagar, som åkte i tisdags till Heron o hon fick leka i ngt land där i ca 3 tim, som om hon inte leker tillräckligt på dagarna? OM hon fick så skulle hon leka i 24 tim/dygnet.
Sen har vi mormor på torsdagar, hon åker o spelar golf med henne, läser bok, går till parken mm. Så det är mina extra "Daddysar" antar jag, det är då jag får min EGEN tid. Det är tur att jag har dem.
Sen har vi ngr andra som ställer upp, Maskan tar gärna med sig Bananis hem då å då. Sist vart det en spontan övernattning, som gick alldeles utmärkt (lite gnäll men somnade tillslut).
Ngr andra morsor i skolan, tar Bananis ibl när det finns tid. Så visst har jag ett gäng "Daddysar" men ingen som tar hand om problemet när fröken är kaxig o uppkäftig o vill inte...
Undra om jag skulle ta en repa till ICA igen o kolla ner i matkorgen om killarna köper 500g köttfärs eller 1 kg köttfärs... Singel eller inte...

Inga kommentarer: