lördag 28 mars 2009

Påskris o osams

Vilken dj-la dag!!!


Lördag, Bananis vill att vi äntligen ska vara ensamma, inte åka till ngn, inte ha ngn på besök bara vi. Morgonen börjar bra, vaknar kl 7.30, suck. Uppohoppa o börjar med räkningarna på en gång, lika bra. Betalade av ganska mycket så nu är jag lugn o har ngr korvören kvar, det känns tryggt. Sen hamnade jag en stund framför datorn, sen var det frulle tajm o sen fixade vi oss för att åka till stan. Jag är ju aldrig ledig på lördagar så nu var "the mission" globen o sen fridhemsplan.


När vi är i Globen så går vi ibland förbi Kicks, där jobbar en fd klasskamrat "L" o vi pratar lite. Hon är alltid så gullig o ger Bananis olika småpresenter som necessär, parfym eller annat roligt. Ibland blir jag ju lite avis, men det kan man ju inte visa.
Så igår hade hon "L" födelsedag, så Bananis o jag fixar en nyckelring o blommor varav det är lite påskris i oxå, men man får ju inte EN liten kvist påskris utan en HEL knippe. Vi skulle ju vidare till stan, så in på Kicks med TVÅ st buketter, en till "L" o sen vår KNIPPE påskris, suck. "L" vart jätteglad över hennes födelsedagspresenter ;).
Kände som att vi struntade att gå runt stan, oxå för att min jackas blixtlås hade gått sönder o sen en knippe påskris i handen, hmmm. Bananis ville gå på bio, o så vi gjorde. Men på vägen fr Globen - Gullmars så har vi buketten i handen o undrar vart vi ska göra med dem, så vi går förbi en frisörsalong o dem måste ju tro vi är HELKNASIGA, stormade in där o sa snabbt att dem kunde sätta "våra" lila påskris i vasen där dem gula redan fanns o sen ut, hörde inte ens vad jag fick för svar.
Såg ialf "Monster Vs Aliens", så "so far so good"! Stor dricka + såna där inte popcorn, typ bacon svål eller va 17 det är. Sen somnar jag som vanligt under filmen... slår aldrig fel. Sen hinner vi inte ens gå ut fr bion o då börjar min DJ-A dag!!

- Mamma, får jag godis?
- Ska vi äta på Mc Donalds?
- Vad ska vi göra nu?
- Måste vi hem?
- Kan vi göra ngt mer?
- JAG VILL, JAG VILL, JAG VILL!!!

Givetvis är det ju bara min unge som gör så här, alla ni andras ungar har ju inte alls detta problem, era ungar är ju guldungar jämfört med denna monsterunge... eller???
HJÄLP, behöver jag ialf, alltså jag orkar inte. In på Ica o det är samma visa, JAG VILL HA!!!

Vi vart ialf SUPER OSAMS!!! Sen fixade jag lite hemma o sen fick hon följa med o slänga skräp. Sen gick vi helt plötsligt åt olika håll, HON brukar alltid gå efter mig efter ett tag fast lite längre bak, men inte idag, så jag får gå o kolla bakom henne. Det var ju värsta grejjen, HELA Årsta hörde antingen hennes gråtande eller mitt skrikande. Det slutar med att vi går hem o hon somnar o jag städar. Sen väcker jag henne o säger att det är mat, fast när hon kommer så är det inte riktigt färdigt. Då kläcker HON ut sig
- Varför skulle jag komma?????
IN PÅ DITT RUUUUUUUM NUUUUUUUUUU!!!!!
Jag var nära tårarna, vad har jag gjort för fel, hur kan det bli en sån D-LA skitlördag, tänk att man ska tråna efter lördagarna som hon INTE är här, då ere ju nåt som är fel, eller???
Det råkade inte vara ngr tallrikar framme o jag var inte riktigt klar med guccan...
Sen vart det ett DEEP talk innan middagen.. men allvarligt - vad är det som händer??

4 kommentarer:

Anonym sa...

det är helt okej att vilja vara lite ensam och bara tänka på vuxensaker. kram på dig lilla vän.

therese

Annapanna sa...

Du vet att du inte är ensam Mia... Detta tjatet kan göra en galen och dom är aldrig nöjda!! Keep on doing what your doing för jag vet att du är världens bästa mamma!! Du, det är nog fler som längtar efter lite egen tid än vad du tror!! Inget fel i det!!

Kram på fina du

Anna

Anonym sa...

Kära lilla gumman, man ställer så höga förväntningar på tiden då man äntligen är tillsammans, då blir även besvikelsen så stor. Men din lilla tjej är inte värre än andra barn, hon är inte otacksam. Men såklart känner jag igen mig i din situation. Du är en otroligt bra morsa som låter din lilla tjej upptäcka världen samtidigt som du finns i bakgrunden för att stötta! Keep on going! Kram från MarathonDonnan!

linda sa...

ÄNNER IGEN MIG SÅ...TYPISKT NÄR MAN VILL ATT ALLT SKA VARA HELMYS...så slutar det med gnäll å skrik..men du...jag har två...den ena värre än den andra, den ena börjar sen när hon e klar kommer den andra å sätter igång...å man vet inte vart man ska ta vägen...men det går ju över...som tur e annars skulle jag sitta på hispan nu...kram å puss