fredag 13 mars 2009

Tyska köttbullar???

Här i härliga Årsta bor jag. Det känns lite som K-märkt kvarter, kanske tom är det oxå på vissa ställen. Allt känns som en liten egen liten "stad" fast ändå så nära Södermalm o City. Bra med kommunalt, både tvärbana, pendeltåg o buss. Vi har ett fint café JAVASAVI, ett kebabställe Palmyra där folk kommer fr när o fjärran, för att det är så himla gott o man får MYCKET mat på tallriken, Folkets hus kör bio på lördagar o söndag (har dock aldrig varit där), men trevligt ialf. Det känns bra att bo här....... tills nu, vad händer hur 17 har dem hittat hit????


Vad är det värsta stället du kan tänka dig handla mat i??? Jag vet, det är rörigt, utländskt o bara helt stökig affär. Vad snackar jag om? Jo, vi har haft en lokal tom ganska länge nu, förut var det konsum, men dem fick slå igen. Vet inte om det vart konken eller nåt, men den är tom ialf o nu nu är dem här...Vet ni vad det värsta är? Jag kommer säkert gå in där o HANDLA!!! Ica här e ju så himla dyra, visst dem har kvaliteé o det är väl det vi vill ha, men nu, arrrgghhh vet jag inte vad jag ska göra? Ska jag klämma fram mitt problem tycker ni? OK, e ni beredda?

Det måste ni vara, för här kommer:

Fattar NI vad jag menar?? Nu ska jag handla köttbullar fr Tyskland eller köpa konstiga kakor som säkert är JÄÄTTE goda, men ändå... LIDL, WHY????

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fan vad bra att Lidl kommer till stan! Coolt att få den informationen från dig. Man kan väl säga att du satt på ett scoop? Kom igen nu, vi får ha dem ett tag och snart går de i konkurs igen, no problem....Kram från MarathonDonnan!

Anonym sa...

Du måste bara prova deras Goody-musli. Den är klart prisvärd och den har allt.

Anonym sa...

Hrm... Jag håller med dig Mia, Lidl känns lite så där..what da hell får jag i matkassen liksom... Men å andra sidan, vad vet vi även o det är svensk märkt? D har ju ibland bevisats andra grejjer om d oxå!!

Ja det får smälta in ... tänk så här då..VON LIDL!!! DÅ käns det bättre!??! Lr??? HAHAHAHAHAHAHAHAHA...

Anonym sa...

tycker det är toppen!
inte behöva trängas på skitica.
dessutom kanske jag får billigare hyra eftersom föreningen höjde när konsum försvann.
de skulle kanske öppna en libanesisk restaurang där...