söndag 1 mars 2009

Barnens dag

Idag var det upp o hoppa i ottan. Kalas dax på Andys i Sickla kl 10.00. Var ju liiite seg efter gårdagens hallaballoa hos moroten. Tänk att man var så onykter, drack ju nästan ingenting..;). Mötte Maskan, TJ, M&M på Valla torg på tvärbanan mot Sickla Udde. Där vi går av o börjar gå mot Sickla köpkvarter. En underbar morgon med sol o frisk luft.
Mitt tempo är ju alltid i fullrulle, så jag, Bananis, M&M tog täten medans Maskan o TJ tog det lite lugnare.
Full rulle på Andys ialf, HÖG nivå på detta ställe, men vilket paradis för barnen. Dem ÄLSKAR det. Det var Leo som hade 7 års kalas. Vi föräldrar satt i sköna stolar o snackade o fikade. Jag var helt utslagen, hade gärna sovit i ngr timmar till. Jag var inte så pratglad alls, så för en gång skull fick andra snacka..;). vi var där i 2½ tim, å när vi ska gå hem så vill Bananis vara kvar. Raggade skjuts fr löparen en mamma där o när vi kom hem så tog hon barnen o jag gick hem o åt lunch. Sen var det dax för pulka åkning. Moroten o Lillen kom oxå. Stjärtlappar, snowracer, pulka o tefat + alla hade hjälm utom Bananis. Tur var det att ingen gjorde illa sig. Dem hade jätte kul, vi åkte tåg. Moroten o jag var med, löparen tog hand om lille Jeppe. Roligt när ALLA kunde vara med. Solen var ju framme hela dagen så man måste ju passa på att vara ute så mycket som möjligt..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, och idag känns det att man inte brukar vara så aktiv i pulkabacken! Tyvärr så kan vi inte åka ikväll för vi ska till Hässelby och sova över! Tack för den här helgen

tookmia sa...

Hahhaha skönt att det inte bara var jag som kände mig lite öm. Det gör inget att vi inte åkte, det var ju inte lika fint väder som igår ändå... Tack själva! Kram