fredag 15 augusti 2008

En 6-åring


Ja, som ni vet så har jag en liten 6 åring här hemma, eller lite o liten.. Hon har just haft inskolning på skolan denna vecka. Det har gått ganska bra faktiskt, hon vill ha med mamma ett tag o sen när jag går så har hon glömt bort mig totalt. Det som är så fantastiskt med henne är att hon är lite lillgammal. Hon har alla konstiga funderingar eller säger sånt som är helt självklart för henne.

Hon har haft lite härliga kommentarer nu på sistone.. Här är några:

* Hon säger - jag kan klättra upp på jordklotet men jag kan inte hoppa ner, för jag kan dö. Men det är inte det som är problemet, de är att jag inte kan komma upp!

* I förrgår sa hon - att det var liite annorlunda från dagis när dem skulle äta lunch. Man fick gå med brickan vid en lång kant, o så ska vi äta matrester!

* Igår sa hon - mamma, vi får lära oss ganska mycket. Och vi har en massa negrer på skolan! VAAAAAAAA - tänkte jag o frågade en gång till vad hon sa, med en suck säger hon - du lyssnar aldrig vad jag säger, jo jag sa att det var en massa REGLER på skolan.. hahhahhaha tack o lov tänkte jag.. (så säger hon aldrig annars).

Så det här kan bli kul, hennes första år på den STORA skolan... mer roligt lär det bli..

1 kommentar:

Anonym sa...

ayayay, vad lika ni är mia!