söndag 24 augusti 2008

MAMMA MIA

I november förra året, alltså 2007, köpte jag biljetter till "Mamma Mia". Frågade mamma om hon ville se den



- Ja, gärna!


Bra, pratade med Anna om det o hon hakade på o köpte 2 biljetter till henne. Så 4 biljetter till en föreställning vi skulle se den TJUGOFÖRSTA AUGUSTI 2008!! Snacka om att vara ute i


GOD TID!
Innan torsdagen kommer så undrar mamma vad som ska hände på hennes födelsedag, hon kommer inte ihåg att vi bokade dessa biljetter o att jag t.o.m frågade henne om hon ville gå. Fast å andra sidan vem gör det när man bokar nästan 1 år innan..


Torsdagen den 21/8-2008 fyller mamma år så det passar väl bra att gå på Globen o kolla på "MAMMA MIA" . Med oss tog jag med Anna o hennes mamma, men min mamma visste inget. Så det vart en glad överraskning. Så vi 4 äter en middag inne i Globen innan vi ska se föreställningen.


Genast när jag o Anna strålar samman så blir det en massa fnitter, känns så skönt att vara med människor som man kan gapflabba o fnittra... Klockan närmar sig 19.30 o vi ger oss in i Globen. Mamma rusar in o köper en snygg golfkeps, där det givetvis står "Mamma Mia", nu kommer hon tänka på mig jämnt ;).

Så fort vi nu sätter oss så börjar fnittret, kommer inte riktigt ihåg varför vi sätter igång. Det är t.o.m att mamma frågar om hon ska sätta sig emellan oss. I längan framför oss, så vänder dem sig om o om igen o tittar surt på oss för att vi gapflabbar. Inte så juste men va 17 ska man ta sig till då? Vi diggar musikalen på vårt eget sätt. Jag o Anna nickar lite försiktigt med huvet, min mamma nickar huvet o rör på benen, o sen har vi Annas mamma... är det hon som klappar i otakt?? Annas mamma nynnar lite försiktigt till någon låt där som hon gillade o blir HYSCHADE, jag o Anna kollar på varandra o gissa vad vi gör..............GAPFLABBAR!!!


Hur 17 kan nån hyscha för att man gillar låtarna, hahahhahha komigen, de e ju för f-n ABBA låtar, vem går inte igång på dem? Anna tycker att killen på scen liknar Robert de Niro, hur kan hon se det? Man ser ju ingenting fr där vi sitter, alltså lysande platser... NOT!!


Vi hade en otroligt rolig kväll o mamma hade en härlig födelsedagskväll.



















1 kommentar:

Anonym sa...

Klappa otakt...
Kollat på allsång på skansen??
Många olika takter blir det...