söndag 10 augusti 2008

Nu börjar jag, tror jag

Hej alla människor, här är jag.

Jag "tokmia" tänkte göra som alla andra "sluta röka o börja blogga". Fast de e ju de, jag röker ju inte så vi får se hur detta blir. Jag känner mig lite som Bambi, står inte direkt stadigt på den här isen. Vet inte riktigt vad jag ska skriva om men det löser väl sig.

I mitt liv händer det sjukt mycket saker som kan vara roligt, tråkigt, häftigt, oroväckande, spännande, härligt, mysigt mm. Ingen dag är sig lik o framförallt inte i mitt jobb, där allt kan hända.

När jag sa till mina vänner att jag ska börja blogga så fick jag lite blandade åsikter... som t ex
- ånej, inte du oxå.
- ska du göra som alla andra?
- men gu va kul, men vad ska du skriva om....?
Ja säg det, det som faller inpå kanske. Lite hjälp från mina vänner oxå så kan det här bli jättekul ju, eller..gulp?

Vem e jag då, förutom o vara Bambi. Jag är en mamma i sina bästa år.. har en dotter som är helt underbar. Hon har en del kuviga funderingar nuförtiden, hon är 6 år o ska börja skolan.
Häromdagen skjutsade jag henne på cykeln till dagis o jag får nånting i ögat o stannar, hon undrade varför o jag säger att hon ska ta bort det jag fick i ögat. Hon hjälper o jag trampar vidare, sen kommer hennes fråga
- mamma, hur ser en trollslända ut, vad har den för färger?
- hmmm, varför fråga tänkte jag, men säger sen, den e väl brun, blå o grön eller nåt.
- hon säger, mamma då fick du en trollslända i ögat!
HAHAHHAHHAHHAH jag gapflabbar o visar med fingrarna till henne hur STOR en trollslända är. Då skrattar hon oxå o säger
- mamma, det var nog ingen trollslända!

Ni kommer nog komma underfund med vem jag är o vad jag har att erbjuda o informera till er. Ni kommer säkert skratta en eller tom två ggr. Eftersom jag är helt ny på det här så kommentera gärna o hjälp mig så jag inte gör bort mig totalt.

Så OKEJ, nu börjar vi men har ingen aning hur det kommer att sluta...

Välkommen till Tokmias sida..

1 kommentar:

coola tove sa...

Blir super det här tokmia!!
Tror vi skrattar halvt ihjäl oss om vi måste läsa vad du råkar ut för för tokigheter bara du vaknar o går till jobbet n helt vanlig tisdag..
GOOOOOOOD LUCK