måndag 18 augusti 2008

Lördag & Söndag

Nannysarna mission is complited.. med både fotboll, saga, bad. Fast det som var härligast under kvällen var lillkillen som skulle lära sig o säga olika djur o säga dem olika ljuden.
"gooda" kuack kuack, "ANKA" kvack kvack, "hätt" eeeeiii...
så jag spelade in det på min mobil... hahhaha så himla kul.
Lillkillen e ju lite speciell oxå när han ska sova, dunkar skallen i spjälsängen hela natten o tjattrar högt o tydligt sitt "språk" i sömnen. Så jag låg så gott som vaken HELA natten, på soffan...

Söndag den 17 aug en dag som tjejerna hade längtat efter...
Vi ska ju på
GRÖNA LUND
Vi är totalt 5 st, 2 barn, 2 mammor o en "bajjare", som gjorde succe där med sin bajen jacka..
Vi kom kl 13 och började åkattraktionen med "Vilda musen", alltså är det ngn som har åkt den... Ja jäklar asså, jag trodde jag skulle göra i byxan...












Våra 2 st barn som tycker det är lajjbans på Grönan, tyckte att det nog var lite läskigt men åker gärna den 18 ggr till. Jag o dem två vuxna höll ju på att... hmm ja jag vet inte vad, jag var alldeles chockad när jag staplade ut där på mina darriga ben. Bajjaren åker inte gärna den en ggn till, han är ju över 70 bast... Jag var imponerad att han åkte överhuvudtaget, fast hade han vetat hur den gick då hade han ALDRIG satt sig i där.. Så ett stort diplom till bajjarn..;)

Ja ja nog med de, nu var det ju full rulle till ALLA attraktioner. Man förstår att barnen växer, det som var kul förra året som nyckelpigan o karusellen, var ju inte lika hett nu som förr.
Det vart ju iallafall en HEL DAG på Grönan, o lite spel förstås. Tur i spel det har min lilla jänta, hon vann på nr 17,
TRE KILO AHLGRENS BILAR!!!

Så nu har vi bilar i skafferiet ett tag framöver, som tur är hon så snäll o ger bort till andra.
pst.. vi kom inte undan tyvärr, barnen ville ju givetvis åka VILDA MUSEN igen!!! Så det var bara på´t igen, men denna ggn var det inte lika läskigt....

TACK BAJJARN FÖR EN DAG ATT MINNAS!!

1 kommentar:

coola tove sa...

ja ta mig tusan till bajjare.... sjuttio bast uppe i världens läskigaste mus. Högsta poäng till er, tokmia!