fredag 29 augusti 2008

"Jolie, Alba & Moneybrother"

Hej här är jag igen, lite fnissig men ska försöka skriva vilken dag jag har haft... Jag har varit på middag med en elev, kommer ni ihåg eleven som just tog körkort som klarade sig?? Han var jag på middag med, vi åt på ngn Libanesisk restaurang o jag e såååå mätt.. Synd att jag inte kommer ihåg vad restaurangen hette, nånstans på Folkungag Haran eller Hazan eller nåt sånt. Såå himla gott.
Ialf idag har jag haft JÄTTE KUL!! Idag har jag kört med värsta brudarna o vad grejjer det har hänt. Tårarna har runnit o skratt så man får skärpa sig som lärare. Vilka tjejer har jag haft då, jo stans coolaste förstås.. (eftersom jag inte nämner dem riktiga namnen så kör vi lite "alias" här).


Elev nr 1, kom i tid för en gång skull. Hon börjar att köra, vi får vänta lite på vår elev nr 2 en annan kändis men det e väl så, fint folk kommer sent. Elev 1 e såå duktig men tror inte riktigt på sig själv, men efter denna lektion då minsann så kommer hon vara drottning ;).. Ialf, nu e vi igång o vi åker ut mot Enskede, ska göra en enkel vändning som backa runt hörn, jag ber henne att göra det i nästa korsning... o vad gör hon??? Jo kör förbi, korsningen "passade" inte henne??? Så kan man ju inte göra på ett prov, hahhaha. Sen fick hon ialf till de, hon backade o vi åkte därifrån. En annan rolig grej var att vi skulle ta vänster vid en korsning med trafikljus, hon blinkar vänster, placerar sig till vänster o .... åker RAKT FRAM!!! hahahhah Bilen framför ??? vad 17 gör hon, o som vi alltid gör när vi åkt vilse... vi VÄNDER! Sen var det parkering på programmet, o det gör hon såå himla bra, ;) när hon väl bestämmer sig..


Elev nr 2, som alltid är liite sen, kör efter nr 1. Hon är oxå en galet rolig tjej. Hon gör nästan en exakt likadan grej. Hon ska upp på nynäsvägen fr Skogskyrkogården o säger klart o tydligt - nästa vänster o jag ska ligga vänster o vi svänger höger med vänster blinkers??? Vart blir det fel nånstans, hahhah o vi skrattar alla åt det roliga, de e tur det så att det inte e bara jag som fnissar. Sen beger vi oss mot Hökarängen o stannar på en parkering. Här spårar läraren ut, hon gråter av skratt o kan INTE sluta, förlåt "ALBA"! Här ska hon starta på startmotorn, för "Jolie" har berättat hur man gör. Problemet är att "Alba" inte håller i nyckeln, så vi studsar o stannar o hon tittar på mig som om det är mitt fel, vi gör igen o vi studsar o stannar igen, istället för att starta o åka.. Jag skrattar så jag håller på att ... hmm ner mig. "Jolie" likadant o tillslut skrattar "Alba" oxå, o sen får hon veta hur man ska göra o det blir som både jag o "Jolie" vill. Det tredje roliga lilla "Alba" gör är att när vi åkt förbi järnvägen så säger jag mot Farsta o sen mot Lidl, säger jag. O hon säger - JAVISST, det vet jag att det ligger på högersida här framme. Det är bara de att hon dundrar fram i 70km/h o jag tror ALDRIG att hon ska hinna svänga höger... hahhaha men lilla "Alba" hon kan hon, så järnet till höger med lakrits i asfalten som en himla hollywood film in på Lidl o parkerar. Både "Jolie" o jag e helt chockade...hahhahhahha. Sen ialf, åker hon första ggn på motorväg o det går galant, lite mer övning så e hon som "Jolie" QUEEN OF THE ROAD...

Elev nr 3, Har du kört när det regnar?? Alltid lika rolig kommentar, eftersom det ALLTID regnar när hon kör. Jag bjuder på choklad o fnissar. Hon är en gud på backa runt hörn. Älskar mannen på bilden, vet vilket Café han hänger på, sa det en gång o vi höll på att åka in i skyltfönstret, inte så smidig lärare. Hur ska jag veta att hon gillar honom??
Hon lärde mig ett nytt ord idag.. MORBID???
Morbid humor är då man humoriserar ämnet döden och död.
För vi startade i backe o då sa hon något om morbid, o min vokubulär är inte Morbid, men då lärde jag ju mig ett nytt ord, alltid lika kul...;)
Så här är lite vad min dag va, jag hade ngr andra kändisar oxå, men nu har ni väl slutat läsa så jag får nog sluta jag oxå.
Nu ere helg, o jag o dottern har späckat schema med vänner i högsta grad...

5 kommentarer:

Anonym sa...

hej mia, äntligen kom jag ihåg! att besöka din blogg. du får inte glömma att jag har lärt dej "jämte", som betyder bredvid, eller vid sidan av.
ha nu en trevlig helg!

Anonym sa...

me again.. vilken läcker bild du hittade på anders förresten!

Anonym sa...

känns det som jag förföljer dej, mia? blev du rädd nu, mia? ;P
såhär var det, let me refresh your memory:
du: stanna här till höger.
jag: okej.
stannar.
du: okej, kör nu.
jag: näää lägg av! du e ju morbid!
(för det är din passion, att låta mej starta i uppförsbacke! det är elakt!)

tookmia sa...

ahhahahh ja juste de så var det, mb lover. Jag e ju såå gammal så jag kommer inte ihåg ALLA detaljer...hihihi

Anonym sa...

Att äta på den typen av restaurangerna är Bara bra! Gott, nyttigt och Inte så mycket kolhyderater... ;)
/ A