måndag 1 september 2008

Parken

I förra veckan så säger min dotter att hon vill komma hem lite tidigare på dagarna.. men gu´så bra, men vem ska hämta dig då då? - DU!! -JAG, hmm hur ska det gå till?? Vem ska ta hand om mina elever då tänkte du? - hmmm, vet inte..
Så jag säger att Lillen o Moroten kan ju hämta dig, - näää det vill jag inte! Nähä, men då får du gott vänta på att jag hämtar dig.. - OK!

Sen kollar jag med henne vad vi ska göra i helgen, föreslår ngr andra barn vi inte brukar leka med för lite omväxling, men inget passade o nog med det.

Tills jag får ett fint sms av Moroten...
- Din dotter är för gullig, hon kom fram till mig "nu" o frågade om vi skulle ses i helgen, NI hade nämligen inget att göra!! Hon är ju för skön alltså..
Ring mig ang helgen... Kram Moroten..

Hhahahhahhaha vad får barnen alltifrån, men det är tur man har en framåt unge vill jag lova.

Sagt o gjort som kom lördagen, vi träffades kl 12.26 pip på tväris o åkte till Vasaparken, men den parken e väl lite väl liten för ungar över 5 år, men det fanns två fotbollsplaner, så gissa vem som blev jätte glad om inte Lillen. Han som hade hela utrustningen på sig + en fotboll under armen. Vi andra vart väl lagom roade där, men det fanns ju ngr pappor där som gärna spelade med sina söner o då passade vi på att Lillen fick spela med dem. Min unge dribblade lite själv, men snart så vart hon oxå uttråkad, så då sa vi åt Lillen, att nu får det vara bra. Så vi gick o åt glass istället.

Eftersom Vasaparken var boooring, så tog vi bussen till Rålis istället, o den parken var väl oxå lite halvtrist, så vi åkte vidare hemåt till vår förtjusande park där vi sen satt tills vi skulle hem. Så 3 st parker på loppet av 4 tim är ju inte så pjåkigt..

Så är det någon som har något BRA tips om några ROLIGA lekparker för barn på 6 år... Så kontakta gärna mig..


Kvällen slutade ju inte där, men vi tar en kort version av den. Vi ( 3 vuxna o 2 barn) hade BARN kräftskiva, inga snapsar o inga sånger men DOCK glatt o trevligt sällskap!! Det bjöds på knytis, så vi fixade godsaker på bordet, rökta/vanliga räkor, kräftor, aioli, gucca, salsa, bröd, ost, kex, vin, sprite 0, ramlösa o sen var det bara o käka. Min unge va sååå duktig, hon skalade sina räkor själv o tyckte om att suga på kräftorna så det ekade i väggarna, men stjärten på kräftan var ju lite väl svår. Jag åt o åt o åt o åt o åt, o sen kräktes jag...... kanske skulle ha stoppat nånstans mellan 1- 10:de mackan, hahhahhah men gott som 17 var det. Det kändes som man inte ätit på flera dagar..
Det var en skåning med o man undrar ju om han aldrig varit på kräftskiva, för han kom med TVÅ paket FRUSNA kräftor, vaddå upptinade?? Men efter mycket varm o kall vatten så vart dem oxå ätbara...
Så tack för en härlig o spontan kräftskiva med trevligt o härligt sällskap....










2 kommentarer:

Anonym sa...

Min sköna dam,fan vad roligt vi ändå hade under dagen! Och då ska man ha i åtanke att inget alkohol intogs! Kan bara tänka mig vad vi gör om vi får lite innan för västarna...Vi måste ta ett restaurang besök snart. Det ser jag framemot! Hade ju velat vara med på kvällen med, men det var ju bara speciellt inbjudna...
Kram och hej från din nya väninna,
Moroten!

Anonym sa...

Jahaja.. Här vart man bjuden..Inte en ända kräfta har jag ätit..buhuuu..snyft snyft!!