fredag 7 november 2008

1,2,3,4

1. På Årstabergs pendeltågstation i morse står en kille som har down syndrom o shejkar. Han har ett par hörlurar på sig. Sen järnet, shejkar o visar moves som vilken kille som helst på dansgolvet. Det får en att småle o önskar att jag oxå kunde göra så. Han var perrrongens Michael Jackson..

2. Övningskör med en elev i ett område runt årstaviken under SÖS. Där går en gammal gubbe med en hund. Helt normalt, tills han stannar o "JABBAR" o fortsätter o går o stannar o "jabbar" igen.. o hela vägen uppför backen. En härlig syn det med..


3. Efter lunch går jag o en till elev till bilen, runt hörnet kommer en LÅÅÅNG man med nån typ av "vikingamössa" i tyg o gul o blå o verkar helt borta...


4. När jag näst sista lektionen har dubbelparkerat så ser jag att en man kommer med sitt barn o rakt mot bilen som jag har parkerat "in". Tänkte att jag backar när han satt sig i bilen. Först knackar han på bilen o menar att han ska in... DAAA. Inte nog med det så när jag tittar bakåt så ser jag mannen komma IGEN till bilen o knackar på rutan o menar igen att han ska åka... Då lackar TOKMIA till... -JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA JAG SKA FLYTTA PÅ MIG!!!

Sa jag att jag jobbar på söder där människor är precis som dem vill vara.... ;)

Inga kommentarer: