torsdag 13 november 2008

PASS????

PANIIIIIIIIIIIK!!!
Morgonen började bra, in i duschen o sen började stressen vill jag lova (Nu kommer "Reese" få spel). Jag tog fram passen för att kolla bara för säkerhetsskull när giltighetstiden var på passen, vi gjorde dem ju just, trodde jag. Sure, jag satt säkert MEN Bananis pass gick ut den 25/10 -08... Nu vart det svettigt värre. Skickar sms att mormor ska ringa mig OMG. Eftersom jag skulle jobba x ikväll så visste jag att mormor hade tid med Bananis. Ber henne att åka o fixa ett pass. Fast så lätt var ju inte det. När jag kommer till jobbet ringer jag i mitt stress till nummerupplysningen o säger TOTALT fel - nr till "PASTOR EXPIDITIONEN" hahhahhahha, han i andra änden ville höra i vilket område....vaddå område för att fixa ett pass.....
Så ser jag på den lilla lappen o läser typ 2-3 ggr, hahhahahaa NÄÄ PASS expeditionen ska det ju vara, så jag får ringa upp igen. Ser på polisens sida på internet att man INTE kunde skicka ngn mormor för att få pass. Så nu vart det att planera om + att ett intyg fr BÅDA vårdnadshavare skulle fixas. Så ringa Bananis pappa OMG o kolla vad han var ngnstans under dagen. Tackolov att han var omkring. Nu vart det ju mycket att göra. Kollar mitt schema, fixar o trixar så jag blev ledig INNAN lunch. Min elev kl 9.40 blir sen. Bananis pappa är förbi o skriver på ett papper. Ut o köra med henne o sen ilfart till Bananis skola, hämtade henne o ut till Nacka Strand o fixa passet.
Medans under denna morgon så fick jag säkert 10 ggr magsår o min chef ännu värre. Han garva lite för mitt stress för ett litet pass, sånt stress har han dagligen... HJÄLP!!
Bananis fick ta kort o polisen sa att det var det finaste kortet idag.. ååhhhhhh
Pust stön stånk, äntligen klart!!
p.s Reese, du behöver inte vara orolig, din syrra har ALLT under kontroll...hehheee

3 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHAHA!!! Jag måste erkänna att jag har gjort samma sak... fast jag var lite värre... jag kom på det DAGEN INNAN jag skulle åka till London!!! Hahahaha! Så det var bara att fixa pass samma morgon jag åkte!!!
Jag är glad att du kom på det i tid!
3 veckor kvar vännen!!!
Puss o kram syns på stan!

Anonym sa...

Ja jäklar Mia!! HAHA, det låter som en sak jag skulle kunna göra!! :) Åååh snart åker ni.... p o k

MarathonDonnan sa...

Vi pratade ju om pass häromdagen, kommer du ihåg? Tur att du kom på det itid ialla fall! Jag är bra avundsjuk på er! Vill också till Amerikat!