torsdag 27 november 2008

Spindel i bilskrället!!



Vad är oddsen att en spindel kan vara i en bil så här års???

Jag var ute o åkte med "AnnaT", hon är nybörjare o vi är ute o åker på vårat vanlig ställe. Det går jätte fint, tiiiiiiiiiiills jag som vanligt tycker att bilden är fel, o givetvis så är den det när jag tittar upp i taket o ser

EN SPINDEL

Mamma Mia, jag fullkomligt gör så att lilla "AnnaT" får hjärtattack o skriker att hon ska in till kanten, NUUUUUUUUUUUUUUUUU!! Hon tror ju såklart att HON har gjort fel, men när hon sen ser att jag hoppar ut på gatan o gormar o hon fattar fortf inget förräns jag säger att hon ska titta på taket där den där SPINDELN är....!!! Så hon viftar lite lätt med handen o jag står utanför o försöker kolla att hon verkligen får ut den, o hon tom försäkrar att den är ute. Efter mycket om o men, med tårarna rinnande nerför kinden så åker vi vidare... Det kliar ju överallt nu när den har varit i min bil. MEN tur att vi BARA var på ett 30 km/ställe, tänk om vi varit på motorväg o jag hade sett den i bilen...ojojoj....Vi fortsätter ialf vår väg till Eriksdal, men nu har HON hjärtattack eftersom vi ska ut på Ringvägen. Förra ggn fick hon ett gäng motorstopp, så det ville hon definitivt INTE ha denna gång. Hon klarade det galant o vi fortsätter in i Eriksdal o kör högervarv med bromsberedskap o spegelrutiner o sen är det DAX igen..........

.STOPP, STANNA NUUUUUUUU!!!

Tror ni inte den där lilla rackarn till spindel e KVAR i bilskrället... Nu är det inge roligt längre, o det fattar "AnnaT" oxå, hon säger - NÄR 17 SKA JAG FÅ KÖRA!!!

Så ut med spindeln o varför vi vet att den är definitivt ute var att hon nöp till med fingrarna o dödade den lilla dj---------eln....

Så tack "AnnaT" för vår lilla färd idag, utan dig hade jag gått tillbaka till skolan...;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja Kalle hittade en spindel i vår hall igår,, TUR att deras far just stod där. hhahahah