tisdag 24 februari 2009

Vit skjorta

Japp nu var det ett tag sen jag skrev. Svacka hmm de e vad jag har hamnat i, inget roligt händer varken på jobbet eller hemma, förutom i lördags.
Skulle ha gått på dejt med Maskan, eftersom hon vann på min blogg på vilket språk snubben sjunger på (kommer inte ihåg, nåt med Dink e jan el nåt), så vi tänkte passa på att träffas nu när vi var barnlediga. Men icke då, hon kunde inte. Så mina B planer vart att jag tänkte vara hemma o ta det lugnt.
Då får jag ett sms av "Anncath", hon vill gå på pubrundan som "Shake the world" anordnar. Hmm nja näää eller jag vet inte, bestämmer mig för att gå. Sen senare får jag ett till sms av henne där hon säger att - hon INTE kan, för hon är magsjuk! - Va bra säger jag eftersom jag egentligen iNTE ville gå.. (Ja jag vet det är rörigt men det blir bra snart.) Fortsätter o jobbar eftersom det är min jobblördag. Slutar dock ganska tidigt, kl 16.30. Sen innan jag slutar så skriver hon igen att hon ångrat sig o VILL gå ialf o frågar om jag kan tänka mig gå ändå... Jag är inte den som är den så - OKEJ då!!
Träffas kl 18.40 på "Blå dörren" i Slussen där jag sitter först o tar en mellis alldeles själv, sen dimper hon ner o vi pratar lite om livet eftersom det var ett tag sen vi sågs. Sen kommer hennes kompis dit, Anne o vi dricker upp det vi har i glaset o går vidare till Eken, där pubkvällen börjar.
Tar varsitt glas vitt o på vägen där vi tänker sätta oss ner står en tjej i en rosa tshirt, Anncath hälsar på henne o hon presenterar sig som ... "Susandra" kallar vi henne. Hon har kommit dit alldeles själv, hon o jag finner varandra ganska fort. Hon är exakt som Nilla innan hon träffade sin Matte. Jag t.o.m tror att dem är ganska lika.
"Shake my world" ska sen vidare till Patricia, men ingen av oss tjejer är redo för det haket, fast Anncath o Anne vill vidare så dem drar o hamnade på Kvarnen, medans Susandra o jag stannade kvar på Eken, orka gå vidare, här fanns ju en bar, musik, killar o ett TREVLIGT sällskap redan.
Å gissa om vi hade kul sen hahhahhaaa det är så himla synd att det man upplevt inte kan berättas så andra tycker det är kul..
Fast det var ju en snubbe där, som säkert en gång varit ganska slajmig i kroppen o kanske gått upp 1,2 eller tom 3 kg o satt på sig sin fina vita skjorta i strl S. Den var straaaaaaaaaam o knapparna höll på att brista o skjortans nederkant veks utåt, hmmm ja jag vet inte men kul hade vi ialf. Fast man kanske ska kolla lite i garderoben o sen vända sig till spegeln INNAN man går ut på ett ställe, där det BARA är singlar. Eller killen som hade trasiga jeans preciiiiiiiis där hmmm slutar, inte snyggt..

Kvällen slutade kl 1 am, Susandra o jag gick en kvällspromenad fr Slussen till Hornstull i det fina snövädret som inte hade blivit så kraftig som på söndagen. Hur kul som helst o träffa en ny bekantskap, nu måste vi bara få till det o träffas oxå.. när 17 det blir....

1 kommentar:

Anonym sa...

HAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHA!! Aså, det är bara du som får syn på såna killar..haaha, fan va roligt!!