onsdag 4 februari 2009

Yoga

Bananis kompis TJ ska börja på barnYOGA. Maskan är alltid så snäll för hon frågar alltid om vi vill hänga med på saker o ting. Jag kan dra en liten rolig historia först...

Jag o Anna skulle gå på boxningspass på Eriksdalsbadet för ngr år sen, kruxet var att det var slut o fullbokad o ända som fanns kvar var POWER YOGA. Hmm det kan väl inte vara så svårt tänkte vi.
Det började bra för i omklädningsrummet då började Anna lukta på sina fötter eftersom man ska vara barfota, så redan då började ju asgarvet. Vi kände dock inte Maskan på denna tid, vi hade sett henne på förskolan där våra barn gick. In iallafall i salen, tog våra madrasser, o så typiskt att bara platserna vid ledaren fanns, FRAMFÖR spegeln.
Yogan börjar, o det här är väl inge svårt tror nu Anna o jag. Vi kör konstiga ställningar, o ledaren säger Hunden, ormen o jag vet inte allt annat vad hon säger.. Men roligt hade vi. Ni som varit på Yoga vet ju att det ska vara alldeles knäpptyst, fast inte då när vi är där. Vi är både James Bond o försöka hålla balansen, men hålla tyst det går inte... ALLA MUTTRA!! På slutet gör ju jag en sån där "u dont wanna be there moment", jag börjar KLAPPA när lektionen är slut!!! Jag hade sabbat hela gruppen o denna fina power yoga.
Hahhahhaaa allt är ju så fridfullt, tända ljus o Enya i högtalarna, det kan ju inte bli mer fridfullt... men inte när tokmia o Anna är i farten.

Nå vi återgår till det jag började med, att TJ ska gå på barnyoga. Maskan frågade om Bananis skulle med. Så jag givetvis frågar Bananis om hon vill
- JAAAAAAAA! säger hon
-Ja, men vet du vad yoga innebär säger jag
- Ja, jag vet säger hon
- hmm jag är ju lite skeptisk om det så jag säger att du måste vara tyst när du är där!
- MEN MAMMA JAG VET! Jag kan typ vara tyst EN MINUUUUT!!!
hahhhahhahahhahhaaa gapvarv
Ja jag kan säga det före er
"sådan mor sådan dotter"

4 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHAHAH! Glöm inte att spänna rotormuskeln!! Kniiiip om den !! HAHA Ah herrejäklar va kul det var...synd bara att dom andra inte hajja det!! puss

Unknown sa...

HAHAHAHAHA! Jag kan riktigt se dig när du står och klappar händerna efter Yoga passet! HAHAHAHA! Riktigt roligt!
Ja, det är verkligen sådan dotter sådan mor!
Tack för ett gott skratt...
Puss

Unknown sa...

Kämpa på!

Anonym sa...

jag har aldrig tankt tanken pa att ga pa yoga, men jag fattar exakt hur ni kande er. och att man inte klappar efter? det gor man ju pa alla andra pass, det skulle jag ocksa ha g jort, instruktoren maste ju ha creds :)