tisdag 9 december 2008

Bränn bränn bränn




Självklart var det beach dax igår, måndag. Vi packade vår fina hyrbil en mini SUV en subaru, med kylbox, handdukar o solsäng. Sen var det bara att åka iväg. Tur att man har varit här förr, det blir lite enklare att köra bil då. Vi åkte ner till sunrise o åkt på A1A o hittade en parkering som kostade 5 dollar, men nu var det ju inte bara att hoppa i, nu var det bikini jakt till fröken Bananis. Det var ju inte så lätt som vi trodde, - HELLO, vi är ju i Ft Lauderdale så här måste det ju finnas hur mycket bikinisar som helst... Icke sa nicke, här är det ju jul så inte finns det några bikinisar här inte. Fast jag hittade TACKOLOV vid beachen. Dyraste barnbikinin jag någonsin kommer att köpa, den kostade hör o häpna 47 dollar ojojoj 4 x 8 är 32 alltså 320 kr... Wow!!!
Fin va den ju så, men ändå nästa gång handlar vi på HM. Nu var det dax att bada, inte så Florida varmt men dock ändå badvänligt. STORA vågor o "Peter", Bananis o jag badade, medans mormor låg i solsängen o brände.

Imorgon är det dax igen, idag alltså tisdag (nu blir det invecklat eftersom jag skriver allt idag tisdag vad som hände igår, hmmm har ni koll så har jag hmm koll).

På kvällen var det dax o fixa mat för sen skulle Pappa o hans gäng komma. Så på menyn stod det fläskkotlett o klyftpotatis. "Peter" höll på att fixa sig o vi retades lite med honom, Reese o jag, för han tog på sig finjeansen o vi undrade vem han skulle var fin för..hihihiii man kan säga så här HAN vart inte nöjd..:) hihii vem ska vi annars retas med nu om inte han...

Det var väldigt trevligt men vi alla var jätte trötta, så igår vart det väldigt tidigt..

Nu ska jag äta frulle o sen är det väl bara o packa för nästa härliga beach dag..

3 kommentarer:

Theresa sa...

Guuud vad härligt! Jag borde faktiskt vara där känner jag. MEN. Vem är Peter? Och varför är Spindelmannen med? Är det månne Peter Parker... Jag saknar dig. Varför träffas vi aldrig? Vi borde få spö... Kram, Theresa.

MarathonDonnan sa...

Åh vad avvis jag är! Vad härligt ni verkar ha det! Kom nu inte hem solbrända och fräscha! Här är det regnigt och ruggigt och mörkt...men mysigt i alla fönster med adventsljusstakar. Jag slutar att blogga nu så vi får ha kontakt in the reel life...Jätte kram och ha en fortsatt skön semester.

Anonym sa...

Hej sötis. det är tomt här hemma utan er!! oCH TJ är i thailand till dag innan julafton... ack ja det är bara fortsätta leva livet.. kram på er och skitkul att läsa allt ni gör där borta!