torsdag 25 december 2008

Nintendo DS!!!

JULDAGEN, vaknar ca kl 9 när Bananis går upp, hon har ju för vana o ALLTID fråga om hon får göra saker o ting. Är ju jätte bra i VISSA fall, inte om mamma ligger o sover förstås. Donnan hade dukat upp värsta goda julfrukosten, med LAX igen mumsfilibaba. PeterP, gissa vad han gör?? Rätt gissat, han sover ju givetvis. God frukost som man åt å åt som aldrig ville ta slut. Sen hamnade vi framför datan o såg på Youtube, british most talent. Mina tårar bara forsa ner, o så var jag skitförbannad på allt o inget. Bananis hoppade upp o ner i knät o mamma mamma mamma mamma maaaaaaaaaaaaaaamma. Luft jag måste få luft... andas, hon åker till pappa imorgon.
Vi kollade ju på datan, sen var det fika innan vi stack o DÅ kom PeterP upp. Kl är ca 13.30 känner att det är lite brådis eftersom vi inte har hälsat på alla som vi ska, vi har ju Morfar o Barbapappa kvar. Så hem efter fikat o tackade så gott för en trevlig julafton men nu var det bråttom. Hem o snabbduscha o fixade till oss, sen skjutsade mormor oss dit, morfar hade tagit med en golfklubba som mormor hade handlat i Miami, men som morfar hade tagit hem (han hade ju golfbag).
Mötte K i dörren o hälsade på honom innan han stack iväg, det är Barbapappas son o M var i duschen. Han åt middag med oss. Även här var det god middag, gissa jo självklart LAX. Åt o hade trevligt. Tyvärr måste man ju muta lilla Bananis ibland bara för att hon ska äta, hon är super dålig på mat, suck, fast hon fick i sig lite ialf.
Sen även här kom tomten... med en säck o till vem då???? Jo självklart till Bananis. Jag vill oxå vara liten igen. Jag fick ett kuvert som Barbapappa slängde sen så det var ju tur att jag kom ihåg att det saknades något. Fast denna tomte kom med DET BÄSTA paketet någonsin tror jag minsann. Det slog ut ALLA paket i hela världen.
Hon fick ett rosa NINTENDO DS!!!
Hon vart ju så vild helgalen, så tomten trodde hon grät. Så det vart ju ännu en lyckad julafton/dagen.
Tack Morfar & Barbapappa!
Men nu får det vara nog med julafton på ett tag, ja just det imorgon kommer TJ o Maskan på fika o då blir det julklappsutdelning igen.. Sen får det väl ändå vara nog...
Jag är HELT slut o nu ska jag kolla tv i sängen, men kommer antagligen somna innan jag satt på tv...

Inga kommentarer: