lördag 13 december 2008

PeterP & Isbiten

Fredag var en relax dag till 110%. Fast Reese o mormor hade häcken full, dem gjorde en massa pajer till festen på lördag idag alltså. Vi andra bara gled omkring, på em gjorde vi en snabbis till Walmart o shoppade loss lite.. mina pengar börjar sina rejält, så jag vet inte hur jag ska göra nu när jag ska handla det jag har kvar att köpa.
Mormor, Bananis, PeterP o jag fixade TACO KVÄLL även här i Florida, det var ju fredag så varför inte fixa det även här. Det var super gott även här. Sen var det uppträdande för Bananis hade fått ett headset typ som "Madonna har i Vogue". Så hon sjöng "Hej Sofia" o lilla Kalle var bakgrundsdansare.. Vi tjöt av garv, han breakar som ingen annan gör. Ska kolla senare om ni kan få se det här. Jag har tagit ca 300kort sen vi kom till Florida så jag har en del kort att ta hand om, därför kommer bilder o sånt senare...
Läggdags för barnen o sen satt vi andra i köket o pratade om allt.

Sen frågade Wentworth om lille PeterP ville ha en shots, a la Jamaica style. Hmm han var lite bekymmersam PeterP men efter en stund så sa han visst.. Vi tjejer smålog hela tiden så han vart lite skraj. Ett shots glas kom o han luktade o - HERREGUD!! ska jag dricka det här...
Jag luktade oxå o jag sa - nej tack! På flaskan stod det 63%, (är det bra krut i den Moroten)?? Mormor o Reese säger till PeterP - ta en isbit o lägg ner så blir det lite bättre! Sagt o gjort gör han det o VAD HÄNDER?? Isbiten faller ner till botten i glaset! O vi asgarvar o nu tycker inte PeterP att det är roligt längre, han vill nu ännu mindre dricka shotsen.
Ingen av oss har någonsin sett en isbit sjunka till botten så nu vart ju hela gänget oroliga för vad 17 det var han skulle dricka. På flaskan stod det "Guaranteed full Strenght" No shit med tanke på isbiten... hahhahha. Tillslut så kom colan fram o han fyllde glaset till lite mindre än halva o då var det helt OK.
I shotsglaset fanns det lite kvar, o jag har fått världens STÖRSTA finne i pannan lagom till fest o allt, så jag passade på att ta lite på fingret o på finnen. Så nu kanske finnen skulle gå bort, det var ju ialf 63% styrka på spriten, så vi får hålla tummarna...

Inga kommentarer: