söndag 28 december 2008

Min vän har MS

1994 åkte jag till USA till Florida o var aupair. Hamnade hos en familj i Plantation vid Ft Lauderdale. I mitt kvarter så fanns det redan 2 andra aupairer fr Sverige. Helt sjukt att jag hamnade där. Vi hade otroligt kul, vi kallar dem "Barken" o "Ankan". Ankan o jag hade kul när det var fritid, Barken o jag hade ungar i någorlunda samma ålder så vi umgicks mycket under dagarna.
Ankan o jag idag har inte hörts på många år, så här avslutar vi henne...
Barken däremot är en vän som har kommit o gått. Vi var jätte tajta, ovänner, vänner, kompisar, vänner o det är där vi är nu. Dock inte vänner som träffas ofta utan vänner som hörs då å då. Vi bor sjukt långt ifrån varandra...hmmm gissa hur många mil det ifrån Årsta - Hägerstensåsen??? Men ändå hinner vi inte med, nä det förstås vi prioriterar inte varandra, fast vi kanske vill. Vi säger ALLTID - NU måste vi ses! Men när det blir så blir det.
Vad vill jag säga om det här då, varför berättar jag det här för er. Jo, för att livet är inte som man vill jämnt.
Hon kom med nyheten för ett tag sen att hon har MS.
- MS, vad är det?? Klart jag vet vad MS betyder, men inte när någon jag tycker om får det, då har jag ingen aning om vad det är??? Något jag däremot vet att jag verkligen ska ta reda på vad det är nu när någon i min omgivning har det o inte vem som helst utan BARKEN har det. En vän som jag har haft i många år o vi har klarat av ganska mycket ihop, men det här, vet inte, men man kanske bara ska vara hennes vän då å då o ringa o fråga hur hon mår o kanske tom PRIORITERA lite mera. För att livet är inte så enkelt, o den här klischan "berätta för vänner att du älskar dem innan det är försent" kanske är något att ta vara på. Nu menar jag DEFINITIVT inte att det är slut för Barken men jag tror ni förstår vad jag menar ändå..

Så BARKEN du vet vart jag finns o du har mitt nr så ring när du vill, fast jag hoppas du vet det ändå. Kram Tokmia

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja årsta hägersten, herregud, låååångt. För att inte snacka om årsta och årsta haha kram