måndag 29 december 2008

Inga nycklaaaaaaaaar!!!

En alldeles vanlig dag på jobbet lite trött men vanlig dag. Maskan o TJ hämtade Bananis, så himla skönt för henne så slipper hon vara i skolan HEELA dagen. Jag tänkte skaffa en adapter till Bananis "NINTENDO DS" på Clas Ohlsson i Farsta o fixat o trixat såå bra för att pusselbitarna skulle ligga på plats, tills samtalet kommer
- duu, Bananis är lite hängig. Hon gråter o vill hem till mamma....
Neeej, tusan oxå. Tänk att inget kan gå som man vill. Slutade i Bagis för att jag skulle åka till Farsta, fast nu vart det lämna i Bagis o genast till söder o lämna bil, handla (if ungen skulle vara sjuk imorgon), bussen hem o hem till Maskan. När jag ringer på är allt som vanligt, lek o hoppla polle eller liknande. - suck pust stön!!! Men men det kunde varit allvarligare.
Bananis ialf får plocka ihop sina pinaler o vi går hemåt, på vägen hem så
- NEEEEEEEEEEJ!!!!! Vart är hemnycklarna ???
Ringer jobbet, chefen svarar o han är inte ens där. Ringer en kollega o hon får gå bärsärkagång o hittar dem i baksätet på bilen. Hejhå hejhå vi hem till gruvan gå, hem till grannen lämna kassorna, jag handlat innan, på hennes balkong. Pendeltåg till södra o gå i den kalla luften o jag fryyyyyyser ihjäl med mina jeans. Bananis så stolt att hon har termosar. Jag frågar om vi ska byta??
Nycklarna är i bilen som hon sa o vi tar med oss bilen hem, varmt o skönt o får en parkering vid oss. Upp hem äta kyckling o sallad. Mums
Spelar råttfällan o memo o sen är det sovdax. Det gick ju bra, tur att man inte har så långt till jobbet. Nu är jag trött o ska sova strax... ciao..;)

2 kommentarer:

Theresa sa...

och varför tog du inte min bil...? AHA! du ville skriva lite dramatik! Nästa gång du klantar dig lånar du min bil. Hör du?!

tookmia sa...

hmm tror du att jag tänker på att jag har ngn som har bil i detta läge, men givetvis mer drama för folket..hihi