torsdag 25 december 2008

Julafton 24/12 2008

JULAFTON, hmm hade nattbesök så det vart ju inte som jag ville på morgonen men, fick raska på lite för att försöka fixa allt så snabbt som möjligt. Först innan nattbesöket gick, så fick jag öppna ÄNTLIGEN en julklapp, det var en parfym "Dolce & Gabbana ..Light Blue", heter den. Luktar ljuvligt.. Tack!!
Här skulle jag ju dekorera en julkorg, upp snabbt till Årsta Torg o vad finner jag där en STÄNGD blomsteraffär.. ups tänk tänk tänk...jo just det gullmarsplan. Smidigt bussen kom just in till hållplatsen o snabbt in. I gullmarsplan var det öppet tack o lov, för att hinna till skogen hade jag inte ens en tanke på o inte hade hunnit såååå..

Mormor kom vid kl 12.30 för snart skulle Bananis komma hem fr sin pappa. Sen var det järnet hem till Bestefar & Co, där vi skulle dela en härlig dag med. Dem vart jätteglada för korgen o det var en god ost som heter "Korvost" i som t.o.m Bestefars donna (vad hon nu ska heta??) hade letat i affären efter så det vart ju kul. PeterP hade inte gått upp när vi kom o han fick vi vänta på, han är som en kvinna... HAN TAR TIIIIIIID, på sig när han ska göra iordning sig, jisses. Vi hade lite fina glögg flaskor med oss, som vi drack, mycket gott jag som inte dricker glögg vart suprisad verkligen. Sen var det pepparkakor o ädelpunsch kavli mjukost till, mycket gott. Bestefars donna var en klippa i köket, hon fixade o det kändes som vi bara var i vägen. PeterP kom lagom upp när det var dax för den fina julmåltiden. Vi drack öl o vin till maten. LAAAAX i STORA lass är det bästa på julbordet, kan äta ton av det. Så gott. Som vanligt så hade vi kul o berätta bland annat lite om vår tripp till Miami. Eftersom PeterP är inte så duktig på att berätta för sin föräldrar hur det hade gått.

Det tog grymt lång tid innan jultomten kom men när han sen kom så kom han med besked. Hahhahaa man tar vad man har, det var en riktig tomte vill jag lova. Säck o skägg, så då så. Han hade BARA paket till Bananis, så man kan säga att HON ägde julafton vill jag lova. Mycket trevligt med en tomte ialf, till sist. Alla fick som tur var så att ngn fick så ingen var utan.


Vi hade en väldigt rolig kväll. Bananis fick 2 st spel av "Bajaren Gubbstrutten", råttfällaren o Hello Kitty memory (fråga PeterP vad han tyckte om det,hahhahaa). Råttfällaren spelade vi ngr varv sen tog Bestefar fram kortleken o vi spelade 7;an. Sen vid midnatt så tog lillebror med storesyster ut på gallej. Vi åkte till TB´s i Tumba o skulle ut o röjja. Han kände nog hela stället när vi äntligen kom in. Fullpackat med folk o därför heller ingen möjlighet o hänga av sig. Tur att jag hade på mig min härliga röda VARMA Peak jacka dårå.... ggrrrrr.. Fast det gick ju ganska bra förutom att man var dyngsur så länge man hade den på. Drack vatten o stuffade i 2 tim, träffade PeterP´s ALLA kompisar, kul o han sa

- det här är syrran!!

Den roligaste kommentaren under kvällen var

- aha syrran, vad LIKA ni är!!!

HAHHHAHHAHAHHAA

Gonatt kl 03, tack brorsan för en rolig kväll

&

TACK Bestefar & Co för en härlig julafton

Kram Mormor, Bananis & Tokmia ;)

Inga kommentarer: