söndag 7 december 2008

Snäckan o Mango

Dag 2, nu var det upp o hoppa för Macys har rea fr kl 8-11 am. Macys är ett stort varuhus i en galleria. Så när dem har rea så har ingen sovmorgon. Gärnet dit alltså o jag shoppade loss o fann ett par DKNY jeans för 20 dollar med mitt turistkort som man får 11% rabatt för, men Reese vann hon fann jeans för 10 dollar. Mamma förlorade eftersom hon tog nästan inga rabatt kläder, men hon har fått en tuff garderob, hon handlade både DKNY o Baby Phat kläder.

Jag unnade mig en pedikyr o manikyr för 40 dollar, man väljer nagellack innan man sätter sig o jag valde 2 mörka färger. Sen när det är dax för manikyren så tänkte jag vara lite "inne" som brudarna i Sthlm är så jag valde svart, men hon som fixade mig trodde säkert jag var "gothic", jag satt där i svarta kläder o valde svart nagellack, försökte intyga henne att jag inte var men hmm hur mycket hon lyssnade vet jag inte.

Sen var det den berömda Wallmart, som vi gick till. Inte så dyrt, man kan nog säga att det är som "Coop" stormarknad, men där skulle jag aldrig bli så glad o komma till som jag blir att komma hit. Handlade lite små grejjor som jag glömt, som Bananis trosor o strumpor tex, hon hade inga.

När vi kom hem så skulle här sovas middag, gick inte. Eftersom kvällen skulle bjudas på MIAMI. Utgång för tjejerna, o vi skulle även träffa vår gravida snäcka. Först åka o titta på hur hon bor, på vägen dit så var det dax för lite redbull o monster energy dricka + 2 st smirnoff ice o vi var på väg. Ja just d, innan var det en snabbis förbi IKEA o handla glögg till morgondagens bravader. Så vi började dricka, sen vart mamma kissnödig o då hade vi ca 45 min kvar av färden ner till henne. Snäckan bor i Lilla Havanna med sin kille, o hennes mage där lilla mumin ligger o väntar på att få upptäcka världen. När vi kommer dit så bjuds det på en martini en finsk sådan, för den var stark som faaaaaaaaaaaan, godis o nötter. Sen till en mexican restaurang o vi åt enchiladas, gucamole o lax o svarta bönor som mamma inte var såå förtjust i.


Sen var det dax för MANGO, Miamis salsa ställe. Där tjejerna gick omkring i kassler nät o hotpants o dansade på bardisken. Killarna skulle nog gilla detta skarpt om dem var med.¨

Vi var rätt trötta men vi hann med o shejka loss o dansa lite salsa, snäckan o Reese vart uppbjudna men dem sa nej tack.

Sen när kl passerade 5 am så åkte vi hem, näää men önskade gärna att klockan vart mycket o inte åka hem när själva MIAMI vaknade till liv. Vi var hemma vid kl 2 tiden. Trötta men väldigt belåtna efter en härlig kväll med Snäckan, middag o Mango....

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, ska sätta in pengar på ditt kónto gumman. Vet du hur mycket det kan kosta för allt det där, räcker det med 700? Eller behöver du mer? Pöss