fredag 16 januari 2009

Fjällräven ryggsäck

På bussen imorse fick jag lite kalla kårar. En kille stiger in o sätter sig snettframför mig. Han bär på en fjällräven ryggsäck. Tänk att nåt som hände för miljarder år sen kan fortfarande sitta i.
Jag bodde i Skärholmen när jag var yngre, i ett 7 våningshus, jag bodde på våning 5. I huset hade vi en pytteliten hiss. Om cykeln skulle in fick den stå på bakhjulet, o så fick det plats MAX 4 vuxna, så alltså en väldigt trång hiss.
En dag när jag kom hem fr skolan, kan jag ha varit 12 år kanske, jag tror det för min "Reese" var på fritids (hon är 5år yngre än mig). I min port står det en kille i grön mellerad jacka o en Fjällräven ryggsäck o kollar på vilken trapp han ska tror jag. Vi hamnar ialf i hissen ihop. Då kommer det som har hängt med mig i resten av mitt liv..
- Vill du tjäna en 50lapp?
- ehh hmm vad?
- Vill du kolla på MIN SNOPP???
Aaahhhhhhh, hjälp o jag vill ut jag vill hem...MAAAAAAAAAAAAAMMMA!!!
Tryckte hårdare o hårdare på nr 5 o efter ngr sekunder är jag ute ur hissen stänger den blixtsnabbt o ska upp med dörren. Hör att han hamnar på 7an, o jag får inte upp poliiiiiiislåset, snälla nu... o äntligen IN hem, pust stön.
Ringer mamma o berättar vad som hänt, hon blir chockad o hon säger sen att skynda sen o hämta "Reese"...
Han den otäcka lilla fjällrävenblottaren såg jag inte mer sen, men han finns fortf varje gång jag ser denna FULA rygga!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fy tusan vilka kräk det finns!! precis samma sak hände mig, tryckte på 7an som jag bodde på helt manisk medan mannen står o visar hela härligheten!!! as lebbigt..
jag som tänkte köpr fjällräven! ska nog inte det nu. får bli en salomon

tj

tookmia sa...

DISSA fjällräven!!!! Salomon e en riktig kult väska, finns den kvar???

Anonym sa...

usch mia, men tänker du så också när du ser MIN fjällräven?

tookmia sa...

MB har du en fjällräven???