lördag 17 januari 2009

Middagskalas

Efter ligan hade gått hem idag vid kl 12 så var det dax för mormor o Bananis teater dag. Dem skulle kolla på min kusins teater, finsk/svensk. Dem hade haft jätte kul. Jag fick tid för mig själv o åkte till Globens shopping centrum. Men varför, det är ju ett sånt tråkigt ställe. Leksaksaffären är helt ute, har inga roliga saker för dem tjejerna som är 6 år o uppåt. En himla massa dockor o ett gäng lego, men inget pyssel. Så in i mormors porsche, eller man kan tro det nu när hon har fixat bromsar o kamremmen. Den känns som ett spjut. Åkte till Farsta o shoppade på BR där istället, mer variation.
Sen hem o vänta på dem för sen kl 16 så var det ju kalas dax hos en av Bananis klasskamrater. TJ var oxå där, så Maskan o jag stannade kvar. Där skulle det fixas pizza o äta, så det var en annorlunda men helt klart ett jätte trevligt kalas. Tårta o lekar o godispåse var som vanligt på schemat.
Nu kl 20.30 så somnar Bananis fint i soffan, hoppas hon sover ialf till kl 8.00 imorgon bitti..

P.s jag lyssnade på mina kassettband, nästan samma musik på alla. Sparade 2 kassettband fr två ICA kassar, ett fr min o Balverouttis mallis resa -89 o sen R KELLY. Sen fick återvinningen resten, t.o.m så slängde jag ALLA mina VHS band. Känns väldigt bra faktiskt...

Inga kommentarer: