lördag 17 januari 2009

PJ party

Fredag em börjar bra, hämtar Bananis fr skolan o med oss har vi "Brasse", han var inte här förra ggn gänget träffades så nu ville han med oss. Korkis o Bananis skulle ha PJ party, med me dem blev oxå Brasse. Vi käka pizza till middag, orka göra mat, näää. Vid middagen berättade alla en massa historier, o jag ngn spökhistoria. Dem vart så rädda att dem hoppade fr stolen. Jag garva men barnen sa i kör - INGA MER SPÖKHISTORIER!!!
Sen skulle de badas, men Korkis hade redan badat så hon väntade tills dem var klara. Givetvis var det INTE nakenbad utan på med bikinis o kallingar.
Sen var det dax för Lets Dance o det ville ligan oxå kolla på. Korkis var rätt trött redan när hon kom, så det vart ngr popcorn men mest så vart det slö i soffan. Hon somnade först, hon brukar ALLTID ringa hem innan hon ska sova, men nu var hon alldeles slut. Brasse o Bananis var sega människor, dem var upp ända till kl 21.30, ville verkligen se dem sista paren dansa.
Brasse vaknade kl 7 am o skulle se på Bolibompa, så vi bytte plats, jag somnade i deras mysig säng i Bananis rum o dem tog min säng.
Jag hade glömt handla bröd, så det vart en sen frulle för dem små liven. Kl 9.30 vart det storfrulle. Med citron o morotsmarmelad, juice, ägg mm.
Efter frullen var det full fart igen, dem lekte o stojade o badade men denna gång ALLA 3. Sen kl 12 vart det hemgång för Korkis o Brasse.
Tack för denna gång, vi har redan planerat sovaöverpartyhosKorkis igen....

Inga kommentarer: