onsdag 14 januari 2009

Kissa i mugg

Idag var Bananis o jag till doktorn. Varför, jo för att hon kissar mycket småskvättar hit o dit heeeeela tiden. Fast det har ju pågått en tid, men jag är ju ingen kycklingmorsa så ser ungen glad ut så e allt under kontroll.... tills jag ringde sjukvårdsupplysningen o hon sa ju HELT annat????
- hmm, hur länge har detta pågått? säger hon
- ja jo hmm ganska länge typ hmm jo sisådär mer än en månad!
- jasså, du BÖR undersöka henne, för det kan vara DIABETES???? el njurarna eller urinvägsinfektion....
- jaha... eeehhmm oookej!
Så sagt o gjort idag var dagen. Det är ju inte sååå smidigt att gå till vårdcentralen, det e ju ingen personal där dem ska vara, suck....
Bananis skulle ju kissa i en mugg, in på toa o in med muggen hmm ni vet var o sen säger hon
- KLAR!
-Vaddå KLAR, muggen e ju tom?
- jamen nu e jag klar, o så fixar hon sig med byxa o allt
Så vi fick med oss ett rör som ska fyllas imorgon bitti.
Fast det vart ju stickprov i fingret för att kolla glykosen eller vad det nu hette.. det här är BÄST!
Bananis håller ut fingret o jag pratar bort henne o sticket är klart i fingret. Gick ju galant tills efteråt då hon skriker lite grann o klagar att det gör ont, sen får hon till det...
- MAN FÅR INTE GÖRA ILLA BARN!!!

Inga kommentarer: