fredag 26 september 2008

Elvis & Barbapappa

Igår var jag riktigt klantig, jag storstädade o skulle putsa glasbordet. Bananis ligger på golvet under bordet ca o jag sprutar på bordet o det sprätter lite i hennes öga. Tänker inte på det alls förutom när Bananis klagar över att det svider i ögat. Läser på flaskan högt o tydligt - att man ska skölja så mycket som möjligt, men det hör inte hon för hon grinar så mycket. Efter ett tag så får jag muta henne lite grann att om jag sköljer så får hon välja en present imorgon. Så sagt o gjort, så öser jag ner vatten i hennes lilla öga så att hon ska må bra igen o att det ska sluta o svida. Hon valde 2 st glas o en lördagsgodisskål. Mycket bra val, för snart ska vi investera i nya fina glas.. Vi hade verkligen fredagsmys ikväll, TACOS som alla andra familjer har en fredag, sen var det fanta o godis o sen kollade vi på en film "Vilddjuren" typ som Madagaskar.. Nu somnade lilla Bananis i mammas säng... I HEEEELA SÄNGEN!! Måste köpa en större så vi får plats båda två.

Imorgon är det en viktig dag för mig, jag ska bli bortrövad av en gammal barndomskompis, vi kan kalla henne Bulle tills hon har fått ett eget namn. Hon ska hämta mig vid kl 1 tiden o sen ska vi någonstans, har ingen aning vart eller om det bara är vi, så det kan ju bli sjukt spännande. Vart ska Bananis vara då då tro.. Hos två kändisar som egentligen inte känner varandra i reality.. Men är ett par i verkligheten...
När Bananis var lite så kunde hon inte säga
hennes namn så det vart - mamma, ska vi till Barbapappa?

Hhahhaha ganska kul tycker jag, men har ingen aning om vederbörande (wow, jag kom på ordet själv) tycker det.. Fast "the King" är ju här o honom vet ju alla vem det är. Så vi får se vad han har för planer för lilla Bananis i helgen. Hon är ju liiite aktiv. "Elvis o Bananis o Barbappa" träffas ju inte alltför ofta så jag hoppas dem får en JÄTTE trevlig helg. Hoppas det oxå blir fint väder så dem kan vara ute.


Lycka till i helgen
"Elvis & Barbapappa" o tack för hjälpen...




























1 kommentar:

MarathonDonnan sa...

Ja, du Tokmia vad skulle en mamma göra om inte vi fick muta? Det är nog min bästa vän. Man kan få barnet att göra nästan vad som helst bara man kan muta på rätt sätt! Hoppas du får riktigt kul på din dag idag.