söndag 21 september 2008

Kräftskiva på ASPÖ

Årets NYA höjdpunkt är Kräftskivan på Aspö.. Jag har "bara" varit där på midsommrarna o där stortrivs jag och i år fick jag inbjudan att vara med på kräftskivan. Vem tackar inte ja till den..? Värdparet är alltid måna om sina gäster, välplanerat i minsta lilla detalj, alla får ett varsitt rum o i år vart det lyx, jag fick dusch på rummet (jag brukar inte bo just här när jag e här på mids, då har jag ett annat boende o där är det dusch i korridor, fast det funkar ju oxå givetvis).

Men innan jag börjar med Aspö så fixar "Johnny Cash" att jag får skjuts med "Loffe", en kille jag har träffat en gång tidigare, visade det sig. På ett derby mellan HAMMARBY o djurgården (men det är en annan historia). "Loffe" hämtar mig ca kl 15.30 i Årstaberg o sen börjar färden mot Aspö. Det var en enkel kille, vi började genast att snacka, fast inte bara enkel utan väldigt trevlig oxå ;).. (Allt är ju inte roligt när man berättar saker o ting i efterhand, men dem som var med denna kväll skrattar säkert då å då). Ialf, färdas vi på väg 57 o någonstans på denna landsväg så dyker det upp ett vägarbete o en himla massa skyltar o en varningsskylt om en trafiksignal ca 500 m bort. "Loffe" körde på där o vi kommer i en svacka o det känns som vi är i San Fransisco i backen ner o där är ETT RÖTT STOPP LJUUUUUUUUUUUUUUS, BROOOOOOMSAAAAAAAAAAAAAAAA!!! Jag bromsa ( i luften) o "Loffe" bromsade innan vi hamnade i passaten framför..o sen var det alldeles tyst i bilen tills vi hörde varandras andetag o nervöst litet fnitter.. H-vete va läskigt det vart!! Mitt "in the middle of nowhere"

Väl framme vid Aspö så tog "Johnny" emot oss i receptionen. Vi fick våra nycklar vart vi skulle sova o små tjattrade o berättade om vår HÄRLIGA resa till Aspö innan vi gick in o fixade till oss (vi hade varsit rum ;)...
Sen när jag var klar så hade vi mingel i soffan o "Johnnys" flamma, "Sharon" fixade mig ett glas vitt vin. "Sharon" har ju haft en tuff sommar, med soppa o ngr liter vatten om dagen, allt för att fixa figuren men jäklar va snygg hon har blivit o vilken juste rumpa hon fått..
Sen var det ialf, dax för att träffas för att ta lite mousserande vin hälsa ALLA välkommna, vi var ju ett stort gäng. VÄRDPAREN, jag fick dock inte riktigt ihop om dem var 3, 4 el 5 st som hade ordnat detta men jag vet bestämt ialf att dem var minst 3st. Så dem "ASPÖ" ligan hade bjudit sina närmaste vänner på denna tillställning, tänk att man ligger till så bra där då ;). Sen var det att sätta sig till bords, o himmel vilken skiva vi kom på. Uppdukat allt fr snittar, pajer, tillbehör till kräftorna o såklart dem fina röda kräftorna.
Sen fanns det givetvis mängder av dryck. Jag som inte gillar snaps, fick nog i mig en så där typ hmm 5-6 st, trodde att jag skulle riva hela haket, men icke. Min bordsherre vart ju "Loffe", vilken tur. Vi hade väldigt trevligt, mittemot satt en utlänning fr London o sen en brutta som jobbade på nåt museum. Så både jag o "Loffe" tänkte, - VA 17 ska man prata med dem om?? Hahhha fast vi hamna i roliga konversationer o jag hade en del berättelser att förmedla, o givetvis pling i glaset o skåla o sjunga o äta o skåla o äta kräftor o skåla bla bla bla.
Roligaste var oxå när en dam i glittriga byxor kommer bakom mig o "Loffe" o släpper STANS värsta brakare, så "Loffe" o jag höll på att skratta ihjäl oss, först trodde han att det var jag.. men icke denna ggn..
Det var ett riktigt hålligång sedan när vi gick ner o skulle börja dansa, allt fr "Freestyler, Callicutta, leende guldbruna ögon", o en låt som vi får vänta länge på är ju "DANCING QUEEN"!
Brukar hålla mig vaken till sist men inte denna ggn... Var helt slut vid kl 02, då smög jag mig bort fr dansen o tjoandet o gick o somnade omedelbart bums..
Tack för ännu en trevlig kväll på ASPÖ!!
















































































1 kommentar:

Anonym sa...

Nästa gång kanske det blir DANCING QUEEN... den finns i alla fall hemma nu...
Det var trevligt fast att ingen spårade ur. Brukar annars vara en barometer på att alkohol nivån är lagom...
/ Johnny Cash