onsdag 10 september 2008

Ratta järnet ;)

Söders Fröjder eller ska vi säga höjder kanske... för om vi snackar med "Lisa" idag så är det nog mer höjd än fröjd. Hon är inte riktigt nöjd idag. Dagens lektion var att vi skulle "RIVA" lite. Hennes starter e ju sååå sega, zzzzzz. Så jag sa att det skulle riva i gruset eller sprätta i gruset när hon skulle starta. Visst fixade hon det, inte alls lika mycket motorstopp idag som det brukar vara. Jag gillar "Lisa", hon får mig på bra humör. Hon ser ju lite fullifan ut när hon kör bil, å inte bara det NI ska bara veta hur mycket hon snackar... med dem andra bilförarna som inte hör ett ord vad hon säger..hahhahha. Så här kan det låta i bilen under en lektion...
"Lisa" babblar - Hmm, vart ska han åka, jaha han e på väg däråt OK..
- nämen, fick vi motorstopp! Jädrans järnspikar... Inte enligt mina beräkningar.. fniss
- vart ska vi åka nu då?
- ATTANS! vad fort det går.. vart ska vi nu då, men oj vad folk det var här då.. NÄÄ men där får inte du gå!
Jag själv blir ju så full i skratt ganska ofta med "Lisa" i bilen, då säger jag till henne att....
- Jag skrattar ganska mycket på jobbet!
-Friskvård, säger "Lisa" o vi gapgarvar ihop.
Idag var hon iallafall INTE nöjd, vi hamnar någonstans på söder i världensminstavändzon.. Å himlar vad hon fick ratta... Sen kommer den roligaste 10 minuterna någonsin... Då hon knappt vet vart ratten ska vara. - vilket håll ska ratten vara nu´rå?? - shit, kolla det rycker från motorn, HERREGUD!!
- Vad har du för nya tips/råd nu då? o så fixar o trixar hon o råkar någonstans i vändzonen släppa lite för mycket på bromsen o hon säger - allvarligt talat - dj-la va fort det går...!!
Så roligt, kanske e ett " U HAVE TO BE THERE, MOMENT"!! Men så här knasigt kan det gå på en 70 min lektion... o vi fnissar o garvar om vartannat... Men jag lovar nästa lektion åker vi ut fr stan hahaha. Du e rolig ialf "Lisa".. o fick till en fickparkering oxå, som om inte du rattat klart!


Jag har en ny vän, ni vet hon som bangade i lördagskväll, moroten. Fast det var helt OK faktiskt, mår man inte bra då blir man inget bra sällskap heller. Hon tog igen det idag vill jag lova. Först hämtade hon "Bananis" o tog med sig sin "Lillen" hem, sen när jag kom hem till dem så stod det mat på bordet o det var bara o sätta sig. O det var oxfile.. klyftpot...;) nä just det inte denna kväll, utan det var spagetti o köttfärssås + en jätte god sallad. Jag fick även smaka på hennes älsklingsdricka, Loka smultron o nåt. Efter middagen var jag ju helt slut så det var bara o kura ihop sig i
hennes soffa, o det var lite roligt faktiskt, för deras soffa kom från "FINN SOFFAN", hahhahha så nu vet jag vart jag ska köpa min soffa någonstans. Jag visste att dem hade fina o mysiga soffor där, jag hann provmysa i den innan "morotens" man kom hem. Då fick man sätta sig rakt o fint o benen i kors.... hahhahhah eller NOT, här slöade vi som om vi hade känt varann i mer än bara 1 år ialf ..
"Bananis" var ialf helt slut efter allt lekande med "Lillen", så hon somnade bums.
Vi tackar "moroten o Lillen" med 3 starka HEJ!!!






















2 kommentarer:

MarathonDonnan sa...

Hhaha, vad kul att du uppskattade maten! Du får det att framstå som att jag är nykterist, vilket jag verkligen vill poängtera att jag inte är. Smultron och citron är favorit dricka bara till vardags. Annars så föredrar jag lite starkare saker...

tookmia sa...

VEM HAR ANTYTT ATT DU E NYKTERIST, DET VET VI ALLA ATT DU INTE E!!! HAHHAHHA ;)