fredag 12 september 2008

Robbie & Robert

Idag fredag så mår jag inte tipptopp, har jordens huvudvärk, men lite piller o en massa vatten e jag snabbt på G igen..
Min första elev, "Robbie" o jag har haft en intressant vecka. Första dagen vi träffades var lite stelt o han körde lite ofokuserat, men under veckans gång så har det hänt JÄTTE mycket i hans körning. Vi har haft tuffa dagar framför oss, o han hade en hemläxa häromdagen, som han INTE gjorde, MEN han gjorde en annan grej, som han har fått STJÄRNA i boken för. Han tog sin mamma o ut i bilen, o han kollade på skyltarna o sa vart hon skulle åka, genom att han gjorde det så vart han ju dagen efter KUNG över skyltarna. Han visste precis vad han skulle köra... Så snyggt jobbat killen...
Så idag fredags hade han o jag en dubbellektion, jag kör sällan något allvarligt då utan ibland kör jag lite roligare saker. Så idag gjorde vi något himla roligt (tyckte jag ialf ), jag måste köpa 20 st nya skruvar till mina lådor i köket, så det passar ju utmärkt att åka in på "Bauhaus" i Länna. Så
Så sagt o gjort så gjorde vi det, vid entren så blir vi stoppade av en ansvarig o hon säger att dem har antagligen inte dessa skruvar
här.. men o jag säger - men jag vill ju åka in där...! Så då säger hon - OK, gör det då!.. Så "Robbie" kör inne där, men jag är nog mer
excalterad än vad han är, han tycker nog bara jag är en konstig lärare. Hoppas vi syns snart igen
Bildbevis att vi verkligen VAR därinne....;)
En ny elev till fick jag denna vecka. En tjej som kör intensiv, bor
i Jakan o kommer ända till min skola för att köra. Det tycker jag e kul. Hon är sjukt koncentrerad när hon kör bil. Hon har kört lite grann med sin bror innan, för hennes man kan hon INTE köra med. Fast det är ju inte så ovanligt, hihihi. Nu kör hon med mig ialf, o det går galant. Hon får inte glömma cykelbanorna o hon måste definitivt inte glömma "BOSSE", "Bosse" e han som vi alltid möter, på cykelbanan, i villakvarteret, smala gator ja där du minst anar det..

Så även denna lektion, så körde vi lite annorlunda, eller det blev annorlunda. Vi åkte i Enskede, o jag tyckte det var så trist att man inte kunde palla. "Robert" tyckte väl att det skulle se konstigt ut om VI pallade. Vi åker förbi ett hus o jag ser en hund o säger snabbt - åhh därinne var ngn, så vi backa tillbaka o jag frågar om jag kunde få ta några äpplen. Sagt o gjort så plockade jag även äpplen på elevens lektion.. hahhhahah så kul har vi det i vår bil.. Min chef berättade senare att han oxå hade plockat (pallat) äpplen en gång.. när eleven o han skulle backa runt hörn...
Sen åt "Bananis" o jag middag hemma hos "Maskan" o "TJ", o till efterrätt, gissa vad jag bjöd på?











































































































Inga kommentarer: