söndag 14 september 2008

Frikadeller o äppelpaj

Idag ska vi, Bananis o jag hälsa på min bästa tjejkompis "Jim" som jag har känt i evigheter. Tyvärr syns vi sällan, hon har familj, fotboll, make, barn, fullt upp, hus, parmiddagar, resor, sånt där som man "inte" gärna vill ha... eller ;)???
Bananis o jag tog ialf pendeltåget till Farsta Strand, trodde att det skulle ta liiiite längre tid än vad det tog, pratade med "Jim" på tåget o till henne lät det som jag skulle åka långt. Kvinnan bredvid mig skrattade friskt när jag vart chockad över resvägen till FS, det tog knappt 10 min, hon säger - på dig lät de som du skulle till "TJOTTAHEITTI"!! hhahahahhaaa

Det är så härligt att komma till vänner som man inte behöver vara så stel hos. "Jim" har make o 2 barn, en tjej A som är lika gammal som Bananis, eller ½ år äldre t.o.m o A2 han är ?år. Bananis brukar vara så blyg, men idag hittade A o hon varandra på en gång... Roligt!
Jag o "Jim" fick lite tid för oss själva o summera allt skvaller medans barnen lekte i ett annat rum. Det är så kul att träffa henne, vi har så kul samma sjuka humor. "Jim´s" make var ju inte så rolig, han gick upp o skulle visst göra allt utom o snicksnacka med oss (mig)..hihihi så sa jag att jag skulle blogga om honom o han vart helt stel.. hhahahhaha


Sen var det dax för att laga mat, fast jag erbjöd mig när jag såg att "Jim" hade allt under kontroll, o det var recept fr "Middagstipset", o söndagsmenyn var just idag "Frikadeller i tomatsås" hmmm fick smaka på såsen den var väl inte riktigt i min smak, så eftersom maken hade varit så trevlig under eftermiddagen så vart han försökskaninen, hahhahhaha. Han var ju måttligt road av såsen, men frikadellerna gillade han o vi andra oxå..
Sen efter middagen, så hade vi ett riktigt teamwork. Bananis o A stack ut i trädgården o plockade ner äpplena. A brukar inte klättra medans Bananis är en riktig klätterska, så henne e jag sällan orolig över. Jag skalade, "Jim" fixade smulpajen åkte o handla marsansåsen, maken diskade o deras son A2 o hans polare fortsatte o kolla fotbollen.. Sen bjöds det på äppelpaj, smarrigt.

Sen vart det tokbråttom helt plötsligt, SKYNDA SKYNDA till pendeln.. "Jim" körde lite försiktigt eftersom hon hade en trafiklärare bredvid sig, men jag såg ju att klockan gick... så jag sa lite snällt - STEP ON IT!!! Bråttom bråttom... kanske va fel o säga för vi dundrade som 17 fram istället, fast det vart inge bra ialf, för vi missade tåget. Som tur var så stannade "Jim" kvar o när vi missade tåget så fick vi skjuts ända till dörren.
Bananis är ju så trött o somnade bums i sängen efter en saga o jag sitter här o är oxå helt slut.
Så TACK "Jim" & Co för en härlig avslutning på helgen..




Inga kommentarer: