söndag 28 september 2008

Ingen Bulle men en Beckham

Lördag morgon o jag vaknar före Bananis, helt otroligt. Kl är ca 8.30 o rutinerna för mig är att kolla mobilen. Det kan vara ngn som ringt eller sms, o eftersom jag har den på ljudlös under natten så är det kanske ngn vän som ringt. Mycket riktigt, 2 st sms. En är fr "Elvis" o han plockar upp Bananis kl 12, o det andra är fr "Bulle", hon skriver så här ungefär..- Jag ska till läkaren nu kl 10 o men jag har inte avbokat våran tripp. Det finns Ipren.. forts följer..
Hmm det bådar inte gott det här.. men jag väntar o kl blir 11.30 o hon e på väg hem fr läkaren o ringer o säger
- Ååhhh, jag har fått KRAFTIG halsfluss o min dotter oxå..Jag vill verkligen åka bort med dig..
jag säger - men vi måste vara realistiska, det funkar inte, vi får ta det (ytterligare) en annan helg.
-Jag som väntat så länge på det här.... säger Bulle
- KRYA PÅ DIG så hörs vi lite senare...
Eftersom "Bulle" skulle göra en suprise till mig så vart jag inte såå besviken, trodde jag ialf, men det vart jag. Jag som lämnat bort Bananis, ist för att tänka på "Bulle" som låg hemma o var sjuk, så vart jag ego ( förlåt Bulle), jag grämde mig över att hon vart sjuk så jag skulle få en trist helg o ensam..
Efter samtalet med "Bulle" så fixade jag så att lilla Bananis hade packat sina grejjor till "Elvis", jag får ju inte sabba deras helg bara för att min går i kras..

Kl 12 har hon åkt o jag hade pratat med "Beckham" o vi skulle åka o kolla på hans
nya lägenhet som han skulle flytta till på lördag em. Sagt o gjort, snabbt fixade jag till mig o sen träffades vi o hade en jätte trevlig dag i stan. Kollade lägenheten som var jätte fin, hoppas att han nu kommer trivas o sköta om den, för han har fått en stor chans till att få den. Inte så många som har tur här i livet o inte han heller, men denna gång fick han lotten som gav honom en fin lägenhet. Sen kurrade våra magar o vi stack till "Kungsgrillen" o åt lunch. Sen vidare till PUB, drack en öl o en dagens. Satt o snackade o hade jätte mysigt. Sedan shoppade jag loss lite underkläder till Bananis. Sen hem till "Beckham´s" gamla lägenhet. Där minsann fanns det att göra, han hade varit duktig o gjort jätte mycket men hans ägodelar tv o datorn var fortf kvar, så det var bara o fixa med sladdar o lägga i lådor. Han ville ha musikpå medans, men sen kom han ju på att han hade en bärbar till sin Ipod o då var fallet löst. Sen kom "flyttkillarna", hans kompisar o ALLA ville så gärna hjälpa. Så jag vart kvar ett tag till, jag hade ju ändå inget för mig. Vi vart klara på ett nafs. Sen var "Beckham" klantig IGEN, men det är mellan honom o mig, så jag åkte hem o åt tacos (igen) o kollade på en favvis film "Step up". Läggdags vid 12 slaget

Inga kommentarer: