tisdag 9 september 2008

Ljus

Sorry, jag har varit lite lat.. det kan man väl inte vara om man ska blogga.
Det har inte hänt så vansinnigt mycket sen sist, men ett litet dilemma har ju hänt. Så nu ska ni få höra..
I fredags skjutsade jag "Bananis" till skolan, det gick ju jätte bra eller som vanligt. Sen blir jag ju så himla svettig när jag cyklar så jag måste ta av mig lite kläder som tex regnjacka, tröja o som nu i fredags tog jag av mig min fina rosa stickade kofta, la den på pakethållaren o kollade att allt var OK. Sen cyklade jag järnet ner för backen fr skolan o ska just vika av fr stora vägen till cykelbanan o så går det inte o trampa mer.... Förutsätter att det inte går, inte kollar ner vad som kan ha hänt utan bara inser att jag måste GÅ hem, ringa chefen, avboka första lektionen o GRRR!! Kommer hem o ska just låsa cykeln, o tittar ner på o ser att koftan hänger lite fint vid hjuuulet o
nääääääääääääääääääää, KOOOOOFTAN SITTER FAAAAAAAST!!!
Skit oxå, försöker lite fint att ta bort den men inser att det inte går.. Chefen hämtar mig efter mycket om o men...
Har sen inte tid alls att ta bort den där koftan under helgen, men det är skönt att ha grannar. Min granne "Katten" hon skickar ett sms o säger att - du, du har glömt din kofta ute på cykeln!
jag säger - DEN E FAST! Hon säger endast - OJ!!
p.s nu måste jag ju åka tbana vare sig jag vill eller inte...;(





Söndagen kom o jag hade bokat med min lillebror att vi ÄNTLIGEN skulle umgås. Hitta soffan var ju "the mission". Han kom ca 1½tim försent till o börja med. Sen hittade vi ingen soffa men en HEL DEL ljus. Strövade runt i "SKHLM", jisses vad stort det är där. Där är jag uppvuxen, fast dem har fått fart på stället liite mer sen jag bodde där.. Sen så åkte vi ialf till IKEA där vi inte ville trängas med alla andra, fast så blev det. Å mer ljus handlade jag.. Eftersom jag inte jobbar o brorsan har bil, så fick inte jag säga något om hans körning, men jag kan säga att det var läskigare o åka med honom än att åka "VILDA MUSEN" på grönan...
Fast hur gör man här eller säger, för det var jag som lärde honom att köra bil...hihihi fast dock inte som en fartdåre..
Kvällen slutade ialf, med att jag bakade äppelpaj, brorsan somna på soffan o skåningen fr kräftskivan kom med vaniljvisp. + att det var väldigt trevligt sällskap....
TACK BRORSAN FÖR EN HELDAG!









Inga kommentarer: