lördag 20 september 2008

R.E.A

Äntligen är fredagen här, men jag hade en lång dag framför mig innan jag skulle ut med "förortens coolaste gäng". Fast det gick ganska fort, många elever var det. Körde allt fr spegelrutiner, körfältsbyte bla bla bla zzzz..
Å så kom timmen vi alla väntat på, jag slutar kl 19 o tror att jag ska hitta en parkering inne på söder denna tid....NOT!! Som jag letade o precis när jag ger upp så på samma gata som jag jobbar, så blir det en lucka ledigt, tack tack. In på jobbet o swischa om o vips o kommer ut som en bohemisk prinsessa, hahhahha.. Jaja, det blirvälabrameddet.. de e ju ändå ganska mörkt därinne.. eller...
Mamsen o hennes karl hämtade mig på jobbet o vi åkte en rundtur genom staden innan vi hamnade på börsen. Där satt redan min lillebrors mamma o pappa o gottade sig i chilinötter o bira. Då var vi alla samlade. Vi åt en härlig middag men alla var så hungriga så vete 17 om vi hann smaka vare va, men jo det gjorde vi nog, för det var jätte gott. Jag åt "Tårnado" med herrarna o brudarna åt lax. Vin, vatten, lättöl, öl, irisch cooffeeee schen glassch..dracksch de.
Ja just det hur kom vi hit då, jo, min elev "Alba" , fixade biljetter så vi kunde se denna ljuvliga tillställning. Så henne gav vi en liten fin "rosa lilja"... som tack för denna kväll ;)
R.E.A bjöd på underhållning vill jag lova, så har ni vägarna förbi så gå o se denna föreställning. Mamma gjorde oxå lite underhållning under middagen, men fråga mig inte hur hon lyckades, men upp flög gaffeln o ner på hennes fina byxor, så hon fick låna en servett av herrarna..
Imorgon är det ytterligare fest för den bohemiska prinsessan, men jag tror den klänningen får vara hemma imorgon så tar jag på mig något annat raffigt fr min härliga walkincloset wardrobe eller vad 17 det kan heta...
forts följer...





Inga kommentarer: