lördag 13 september 2008

Mor & Dotter dag

Bananis vaknade som vanligt tidigt bara för att vi får sova läänge, men jag vägrade gå upp den tiden, så på med tv:n o jag sov till kl 10. På vardagarna är det ett himla stress jämnt på mornarna, så på helgerna är vi slöa. När vi slöat o fixat oss, så var det dax för en promenad till en måleributik borta vid Enskedefältet. Har tänkt att fixa mitt vardagsrum.. Jag e INTE nöjd, har sovit som Pippi Långstrump nu i ca hmm 3-5 år.. Så nu ere dax för en "vardagsrums makeover", jag börjar med att planera ialf. Sen får vi se hur lång tid det tar innan jag piiiiip ur vagnen.. Bananis mutade jag med några halstabletter så att jag kunde kolla extra länge, men tom hon fattade att nu var det inge kul längre så det vart slut på mutandet.
Ut från butiken o in till en liten kiosk o vem träffar vi på utanför i en körskolebil om inte "CHEFEN" han som jobbar jämnt..hahhahahha.. ja ja, nog om det..

Vi handlar smakis dricka o sen handlar Bananis HUBBA BUBBA, jordgubb o lakrits. Mumsfilibaba. Så nu blir TOKMIA 15 år igen, först när vi har druckit ur smakis, så blåser jag upp den så den blir full med luft o sen ner på marken o satsar med foten eller benet å PANG! Å smarta jag tycker jag o flinar o just då kommer en kvinna på cykel o kollar på mig, det e ju inte så att ens min lilla 6 åring gör det utan jag som är dubbelt x 6 + 1, som gör så hhahhaha. Fast det blev lite minnen från min o Balveruttis tid i Vårbergs C.. Där pangade vi festisar som aldrig förr, o där var det extra kul eftersom det var inne Centrum oxå, vilket ljud!!


Sen köpte Bananis den röda asken med tuggummi, så var det dax igen. Först var vi lite försiktiga o tog inte så stora bitar men insåg att vi inte kunde göra några riktiga bubblor. Så det vart längre o längre bitar.. (dem ligger ihop rullade så man får riva av hur mycket man vill ha).

Super gott är det oxå. Nu är det BUBBELDAX, för visst är det så, när man tuggar hubba bubba så måste man ju bara blåsa bubblor. Desto större desto roligare, gör man det med V6 så måste man fixa ett nytt ansikte för det är tuggummi överallt.. Hade typ 3 hubba bubba bitar i munnen o tillslut gjorde det så ont i käkarna.. Idag har vi haft en mor o dotter dag, BARA VI, det var jätte länge sen det var så. Det behövdes oxå, för veckan har varit katastrof..

Så vi hann med kolla tapeter, fika, gå till parken, åka linbana i världens faaaaaaaart...hhahahhaha sen till Ica, handla lördagsmiddag, sen hem o fixa mat. Varför sen titta på tv när man kan möblera om Bananis rum.. Nu vart det TOKmysigt, fast det var bara för att det var TOKmamma som fixade det ;).
Imorgon ska vi leka med Balverutti o hennes barn.. ÄNTLIGEN det var länge sen. Vi ska ta pendeln dit, o eftersom det var ett tag så får dem nog ha en namnskylt med sig så vi känner igen dem...








1 kommentar:

MarathonDonnan sa...

Jag hade velat varit med er denna dag! Gud vad roligt att sitta och smälla de där kartongerna! Jag hade helt klart haft en kul dag, får bli en annan gång.